Pótolható-e a tökéletesség? Akárhányszor visszavonul egy világklasszis sportoló, távozik a pályáról egy énekes vagy lezárul egy autótípus életpályája, óhatatlanul felmerül a kérdés: lesz-e, lehet-e nélkülük ugyanolyan a világ.
Ez a dilemma kétségkívül számos álmatlan éjszakát okozott annak a csapatnak, akiket a Renault 5 nyugdíjazásakor az utód megtervezésével bíztak meg. A bevált recepttől nem távolodtak el túlságosan, klasszikus ferdehátú-karosszériát rajzoltak sallangok nélkül, a sarkokba kitolt kerekekkel. Egyszerű futómű, helytakarékos műszerfal, bőséges helykínálat és a csekély tömegből adódó, dinamikus viselkedés – mindez elég volt ahhoz, hogy a Clio, amely a történetírás és a hősi költészet görög múzsájáról (Kleió) kapta a nevét, magabiztosan elnyerje az 1991-es Európai Év Autója címet.
Ez a dilemma kétségkívül számos álmatlan éjszakát okozott annak a csapatnak, akiket a Renault 5 nyugdíjazásakor az utód megtervezésével bíztak meg. A bevált recepttől nem távolodtak el túlságosan, klasszikus ferdehátú-karosszériát rajzoltak sallangok nélkül, a sarkokba kitolt kerekekkel. Egyszerű futómű, helytakarékos műszerfal, bőséges helykínálat és a csekély tömegből adódó, dinamikus viselkedés – mindez elég volt ahhoz, hogy a Clio, amely a történetírás és a hősi költészet görög múzsájáról (Kleió) kapta a nevét, magabiztosan elnyerje az 1991-es Európai Év Autója címet.