Ebben a Renault-ban elnöknek érezheted magad

Ebben a Renault-ban elnöknek érezheted magad

hirdetés
Az elegáns nagyautók sorsa, hogy befogják őket reprezentációs feladatokra. Az pedig a legjobbak dicsősége, ha egy államfő választja őket szolgálati autójául.
Először 1920-ban, azaz 105 éve épített elnöki autót a Francia Köztársaság feje számára a Renault.

A speciális kivitelű 40CV szedánt számos további hivatali és reprezentációs jármű követte, és bár mindegyik más hangvételű volt, az alapértékek nem változtak: a védett személy biztonsága és kényelme mindenek feletti, az ultramodern technológiák alkalmazása magától értetődő, de legalább ilyen fontos, hogy az autóból minden lehetséges módon sugározzon franciasága. Így van ez ma is!

A Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 300 LE modellre épülő elnöki limuzinon például annak ellenére nem látszik kívülről, hogy különleges példány, hogy tengelytávját megnyújtották, valamint az egész járművet páncélozták.
A részletek persze árulkodók, kezdve a speciális „Bleu Présidence” fényezéssel, amely napfényben piros, fehér és kék szemcsékkel csillogva kel életre. A hűtőmaszk jellegzetes, rombuszt idéző réseibe is a francia trikolór színeit csempészték bele, az ajtókon – amelyeket egyébként motor húz be finoman és halkan – ugyancsak a zászlómotívum köszön vissza.
A speciális festék nemcsak látványos, de a hőelnyelést is csökkenti, így komfortosabb a utastér. A zászlótartók nyomtalanul eltávolíthatók. Az összkerékkormányzást megtartották, a futóművet megerősítették, és mivel a páncélozás megnövelte a saját tömeget, ahol csak tudtak, szénszálas kompozit anyagokat alkalmaztak.
Mivel a szolgálati autó az elnöki iroda meghosszabbítása, a Renault ügyelt arra, hogy igazi voiture à vivre-t építsen, azaz olyan autót, amiben élni lehet. Ez nem csak a munkavégzés feltételeinek meglétét jelenti, hanem az autóiparban szokatlan, ám a lakberendezésben annál népszerűbb anyagok alkalmazását is – a Pireneusokból származó márvány, faintarziával díszített felületek, anyagukban és kidolgozásukban egyaránt exkluzív kárpitok teremtenek irigylésre méltó környezetet.
A piros-fehér-kék hármas öltésektől kezdve a francia címer több helyen is alkalmazott lenyomatáig minden a különleges Rafale nemzeti hovatartozását hirdeti. Persze ha magánemberként vásárolunk plug-in hibrid Rafalét, ezekről az emblematikus dekorelemről mind le kell mondanunk, de a Renault zászlóshajója civilben is lenyűgöző.
Mind négy kereke hajtott és kormányozott, a lengéscsillapítók kamera segítségével előre felismerik az útegyenetlenségeket, a 274 cm-es tengelytáv és a 161 cm-es magasság a lendületes, kupés sziluettre rácáfoló helykínálatot biztosít, miközben a három villanymotorból és egy benzinmotorból álló hajtáslánc 6,4 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100 km/órára a kecses autót, amely akár 105 kilométert tesz meg tisztán elektromos, illetve ezret hibrid üzemmódban, miközben az elektronikusan elsötétíthető napfénytetőn keresztül árad ránk a fény.