Felnőtt a Renault ikonikus kisautója

Felnőtt a Renault ikonikus kisautója

hirdetés
Harmincöt év és öt generáció után most itt az ideje, hogy ismét új mércét állítson a Renault Clio. A típus hatodik kiadása kibővítve alkalmazza az elődeitől eltanult mesterfogásokat.
Tavaly Európa második legkeresettebb típusa volt, 2025 első félévét szintén dobogós helyen zárta – a jelenlegi, ötödik generációs Renault Clio pályafutásának hatodik évében is keresett, közkedvelt, jól eladható autó maradt. Ritka kincs ez napjaink autóiparában, a Renault mégis úgy döntött, hogy a csúcson vet véget a sikertörténetnek, és nagyobb, modernebb, teljesen átrajzolt modellre cseréli a Cliót.

Külső megjelenés

Ha áttekintjük a Renault Clio első öt generációjának a történetét, karakteres, innovatív, energikus modelleket ismerhetünk meg, amelyek tudásukkal, megoldásaikkal váratlan színt vittek a kisautók mezőnyébe.
Ez igaz a vadonatúj típusra is: bár stíluselemeinek egy része – gondolunk itt elsősorban a Renault-trapézt formázó maszkrácsozatra – összecseng a márka általános arculatával, a fényszórók „szemhéjas” kialakítása vagy az orron megjelenő sokszögekre rímelő, vájatba süllyesztett hatszögekként megformált zárófények jól jelzik, hogy a Clio egyedi elbírálás alá esik.

Hiába apró, valódi sztárjátékos, amelyre külön szabályok érvényesek, és cserébe hozza is a kivételes eredményeket – hogy csak a leglátványosabbakat említsük, 17 millió eladott autót és kettő (1991, 2006) európai év autója címet.

Belső környezet

A 2025-ös Clio minden irányban nőtt elődjéhez képest, ami megjelenését magabiztosabbá, belső terét tágasabbá teszi. A centiméterekben mérhető férőhely azonban nem minden: a Clio gondosan megválogatott – jelentős részben újrahasznosításból származó – anyaghasználata, szövettel vagy Alcantarával burkolt műszerfala, 48 színben játszó hangulatvilágítása kellemesebb környezetet eredményez.
Ezt erősítik a bőségesen mért, átgondoltan kialakított tárolóhelyek, a számtalan telefontöltő-megoldás, de az a szabadság is, amelyet a tulajdonos igényei szerint összeválogatható funkciókat kínáló, alkalmazásokkal testre szabható infotainment-rendszer biztosít az utasoknak.
A két darab, egyenként 10,1 colos képernyő párban, de enyhén szögbe állítva fordul a vezető felé, támogatják a vezeték nélküli telefontükrözést, ugyanakkor a tervezők ügyeltek arra, hogy a klímaberendezést külön kapcsolósorról is lehessen vezérelni, hiszen annak pontos működtetése nemcsak kényelmi, de gyakran biztonsági szempontból is létfontosságú. A tíz hangszórós, 410 W-os audiorendszert a zseniális Jean-Michel Jarre hangolta tökéletesre.

Hajtásláncok

Villanymotorral továbbra sem lesz elérhető a Renault Clio – ahogy korábban a Zoe, úgy most az R5 E-Tech biztosítja a teljesen emissziómentes közlekedés lehetőségét a B szegmensben. Mégsem maradnak opciók nélkül a leendő ügyfelek. Az alapot 115 lóerős, 1,2 literes benzinmotor jelenti, amely kézi és hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval egyaránt megrendelhető lesz. Ez a motor a későbbiekben piactól függően kettős üzemű (benzin / LPG) kivitelben is rendelkezésre áll majd, kizárólag dupla kuplungos sebességváltóval.
A csúcsot az E-Tech full hibrid képviseli. A már korábban is bizonyított rendszer tökéletesítésével még erősebb, még dinamikusabb, még takarékosabb hajtásláncot kapunk.

A legnagyobb teljesítmény eléri a 160 lóerőt (korábban: 145 LE), álló helyzetből 9,3 helyett 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a CO₂-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás (89 g/km, 3,9 l/100 km) pedig rekordgyanús értékek.

A konfiguráció a városi forgalomban a menetidő 80 százalékában képes a benzinmotort lekapcsolva közlekedni, a kombinált hajtási rendszer jóvoltából pedig autópályán közlekedve elég 1000 kilométerenként tankolni.

Digitális tartalmak

Ha a legfontosabb okot keressük a modellváltásra, azt alighanem itt, az online kapcsolódásban és a biztonságos vezetést segítő rendszerek arzenáljában találjuk meg. Az új Clio bevezetésekor az elérhető egyik legsokoldalúbb jármű lesz ezen a téren. Infotainment-rendszerét beépített Google-funkciók teszi sokoldalúvá és rugalmassá, az utasok és mások biztonságáról akár huszonkilenc különböző baleset-elkerülő szolgáltatás gondoskodik.
Kamerák és radarok figyelik a külső és belső környezetet, és riasztanak, ha ütközés veszélyét vagy a sofőr figyelemvesztését érzékelik. Mindez a vezeték nélküli szoftverfrissítés révén folyamatosan naprakészen tartható, így a Clio a hónapok, évek múltával egyre tökéletesebbé válik.
A hatodik generációs Renault Clio árai cikkünk írásakor még nem ismertek, de 2025 novemberétől már rendelhető a típus, amelynek első példányai 2026 első negyedévében érkeznek meg az országba. A pontos időpontokról és egyéb részletekről a CarNet Triplex budakalászi és budapesti szalonjaiban kaphat tájékoztatást.