Az anyja sem ismerne rá a Nissan megújult SUV-jára

Az anyja sem ismerne rá a Nissan megújult SUV-jára

hirdetés
Ha nem néznénk a naptárat, azt gondolhatnánk, vadonatúj modellt mutatott be a Nissan.
Az érzéki csalódást a Qashqai számtalan technológiai újítása is megerősíti.
Valamivel több mint három év telt el a harmadik generációs Nissan Qashqai bemutatása óta. A kompakt crossover népszerűsége töretlen, napjaink autóiparában – ahogy az élet minden területén – azonban felgyorsultak az események, így aki az élen kíván maradni, annak irányítania kell a változást, nem pedig alkalmazkodni ahhoz.

Nos, a Qashqai diktál, méghozzá fennhangon. A formai változások túlzás nélkül radikálisak: az orr teljesen átlényegült.

Pikkelyek tucatjaiból rajzolódik ki a hűtőmaszk, a márkára jellemző V-dizájnt lefelé billenő nappali világítás oldja valami egészen újszerűvé.
Ebben a megújulásban persze az a zseniális, hogy a tervezők a funkcionális elemek – mindenekelőtt a világítótestek – pozícióját nem módosították, így minimalizálva a szerkezet módosításának a szükségletét, ami költséghatékonyabbá teszi a ráncfelvarrást. Hátul a lámpatestek még ennyire sem változtak meg, belső szerkezetüket azonban átvariálták, az új fényrajzolat a hűtőmaszk pikkelyeire rímel.
A tervezők merészebben alkalmazták a fényes fekete felületeket, ami elegánsabb, látványosabb hatást kelt, főleg a megnövelt (18-20 col közötti) keréktárcsákkal együtt. A látványt új karosszériaszínek, köztük fekete és fehér gyöngyházfény teszik teljessé, míg a Deep Ocean fantázianevű fényezés a tengerek színvilágát hozza el: a fényviszonyoktól függően hol kéknek, hol zöldnek mutatja magát.
Az utastérben felszereltségi szinttől függően nagy presztízsű anyag jelenik meg: a sportautókból ismert Alcantara. Másutt steppelt bőr vagy műbőr, valamint a japán kézműves hagyományokat idéző dekorbetétek teremtenek különleges légkört, amit a választható, színes hangulatvilágítás fejel meg.

Ha megjelenésében modernebb, magasabb színvonalat idéz a Qashqai, ez hatványozottan érvényesül a technológiai tartalmak terén.

A fejlesztésnél ráadásul figyelembe vették a felhasználók visszajelzéseit – és mivel az elmúlt három évben csak Európában harmadmillióan vásároltak Qashqait, masszív adatbázisból dolgozhattak a szakemberek.
Még okosabbá tették például a Qashqai panoráma-kamerarendszerét, ami egyébként is a Nissan egyik legnépszerűbb technológiája. A fejlettebb vezérlés jóvoltából a vezető extra szemszögekből is megnézheti környezetét, a biztonságot a mozgó tárgyakat észlelő technológia fokozza. Szintén fontos kamerafunkció az „átlátszó motorházfedél”, ami milliméteres pontosságú parkolást tesz lehetővé bármilyen járdaszegély mellett.
És még ezek után is maradt innovatív szellem a fejlesztőkben: a kamerarendszerben elmenthetők a gyakran használt parkolóhelyek, ami gyorsabbá és egyszerűbbé teszi az ismétlődő manőverezést. Ugyanez a funkció nehezen belátható kereszteződésekben is segíti a pilótát. Ehhez részben kapcsolódó módon a vezetőtámogató funkciók mennyiségükben és minőségükben egyaránt javultak.
A digitális műszeregység megjelenítési üzemmódjait kiegészítették egy minimalista beállítással, ami a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét – felbecsülhetetlenül értékes szolgáltatás azokban az időkben, amikor mindenhonnan ömlenek ránk a vizuális ingerek. Nem kötelező persze elzárnia magát ezektől az ingerektől a sofőrnek, sőt: a Qashqai az első Nissan Európában, amely a fedélzeti infotainment-rendszerbe integrált Google-funkcionalitást kap.

Ez egyrészt beépített szolgáltatásokat – pl. Google Térképek, hangvezérelt Google Asszisztens, valamint a fedélzetről hozzáférhető Google-fiók – jelent, másrészt a vezeték nélküli szoftverfrissítés jóvoltából később igény szerint bővíthető a rendelkezésre álló applikációk köre. Az online kapcsolat olyan innovatív szolgáltatásokat tesz lehetővé, mint a lopás esetén aktiválható távoli lekapcsolás, vagy az Alexa okoskészülékek vezérelhetősége.
Egy dolog van, amihez nem nyúltak a mérnökök: ez a hajtásláncok választéka. Továbbra is elérhető a világszenzáció e-Power-rendszer, amely két nagy teljesítményű erőforrás – egy benzinmotor és egy villanymotor – soros összekapcsolásával ötvözi a kétféle hajtástechnológia előnyeit. Az e-Power a hibrid autók gondtalan használatát és takarékosságát társítja az elektromos hajtásláncok rugalmasságával, gázreakcióival, stresszmentes vezethetőségével.
Nem véletlen, hogy ma már több mint 100 ezer e-Power-hajtású Nissan fut Európa útjain. Azok számára pedig, akik jobban ragaszkodnak a hagyományos megoldásokhoz, egy mild hibrid hajtáslánc áll rendelkezésére.