A gyakorlatban is működik a Nissan varázslata

A gyakorlatban is működik a Nissan varázslata

hirdetés
Az új modellévre bevezetett műszaki fejlesztések nemcsak a laborban, de a hétköznapokban is meghozzák a gyümölcsüket: az átdolgozott e-Power hajtáslánccal szerelt Nissan Qashqai jelentősen takarékosabb és csendesebb.
Európai bevezetésekor kérdések övezték a Nissan e-Power hajtástechnológiáját – érthetően, hiszen előzmények nélküli megoldást kínált a villanyautók hatótávolsága miatti aggodalom kiküszöbölésére. Az innovatív hibridrendszer azután az elmúlt években többszörösen bizonyított, és errefelé ugyanúgy elkötelezett hívekre tett szert, mint Japánban, ahol ma már a legkedveltebb hajtásláncopció a Nissan számos típusánál.

A Nissan a 2026-os modellévre átfogóan megújította többszörösen díjnyertes hajtását – vagy talán pontosabb úgy fogalmazni, hogy az alapoktól fogva újraépítette azt. A módosításokról részletesen írtunk a nyár derekát, ahogy az újratervezett konstrukció egyik legizgalmasabb aspektusáról is beszámoltunk. Ezekből a cikkekből kiderül, mit tettek a Nissan mérnökei, az viszont nem, hogy munkájuknak milyen foganatja lett a valós életben.
Egy dolog ugyanis a számítógépes szimuláció és a laboratóriumi tesztpadon végzett vizsgálat, és teljesen más a hétköznapokban, tényleges forgalmi körülmények és útviszonyok mellet végrehajtott mérés. A német autóklub, az ADAC korábbi tapasztalataiból már tudta, hogy a Nissan e-Power rendszere a gyakorlatban is képes minimális fogyasztással mozgatni a Qashqait, ezért a facelift után villámgyorsan vallatóra fogták a megújult modellt.
Lelőjük a poént, hiszen mindenkit ez érdekel: a fogyasztótájékoztató és -képviseleti szervezet 5,4 l/100 km átlagfogyasztást regisztrált összetett tesztprogramjában, ami csaknem 15 százalékkal kedvezőbb, mint amire a Nissan Qashqai e-Power korábban képes volt (6,3 l/100 km) az ADAC tesztjén. Ezek a szabványos WLTP-méréseknél jóval hitelesebb értékek, amelyek a lehető legközelebb állnak ahhoz, amire a valós használat során számítani lehet.
Ez azonban még nem minden: az újragondolt e-Power rendszerben jelentősen, 5,6 decibellel csökkent a 130 km/óra sebességnél mért zajszint! Ennek eredményeként autópályán gyakorlatilag olyan csendesen suhan a belső égésű áramfejlesztővel szerelt Qashqai, mint más hasonló méretű, de tisztán elektromos modellek.
Az ADAC Ecotest adatai alapján az 55 literes benzintartállyal dízelekre jellemző távolságot, 1018 kilométert lehet megtenni egy tankolással – ez messze meghaladja a közvetlen előd 870 kilométeres értékét. Mindeközben a karbantartási intervallum is nőtt, 15 ezerről 20 ezer kilométerre, ami még tovább csökkenti az üzemben tartás költségeit.