Virtuális veteránokkal tanít a biztonságra a Nissan

Virtuális veteránokkal tanít a biztonságra a Nissan

hirdetés
Két legyet üt egy csapásra a Nissan: a márka metaverzumába ellátogatva egyszerre ismerkedhetünk meg néhány legendás, régi típusukkal, és okosíthatjuk magunkat a közlekedésbiztonság terén.
Idén 90 éves a Nissan Motor Co., Ltd., ami önmagában is jelentős mérföldkő, ám nem ez az egyetlen évforduló, amit idén ünnepel a márka: a cég jogelődje, a Kaishinsha Motor Car Works pontosan 110 éve mutatta be első automobilját.

A jubileumi év még csak most vette kezdetét, ám az autógyártó máris elkezdte az aktív emlékezést, elsőként egy olyan programmal, amely az érdekfeszítő jövőt köti össze a dicső múlttal. Az egyik ilyen típus a Datsun Fairlady SPL213, egy 1961–62 között gyártott, apró roadster, amelyet kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztettek. A csekély darabszámok miatt különösen ritka és értékes sportautó volt, az első, amely a később ikonikussá vált Fairlady nevet viselte. Itt egy autós moziba látogathatnak el a metaverzum vendégei, ahol speciális tornagyakorlatokkal ismerkedhetnek meg.
A „kormányforgató” (japánul guru-guru) gyakorlatokat a Niigatai Egyetem kutatóinak bevonásával dolgozta ki a Nissan, céljuk pedig, hogy az autóvezetést megelőzően testileg és szellemileg felfrissítsék a sofőröket: így éberebben, tudatosabban vezethetek, csökkentve a fáradékonyságból, figyelmetlenségből fakadó balesetek kockázatát.
A következő modell egy évtizeddel később született: a Skyline 2000GTX-E a hetvenes évek grand turismo kupéja volt, amely ellenállhatatlan vonalai és nagy motorteljesítménye mellett csekély károsanyag-kibocsátásával hívta fel magára a figyelmet. A szépséges kétajtós virtuális kivetülésével egy különleges vezetésen vehetünk részt.
Ez a gyakorlat a Kitaszatói Egyetem professzora, Kavamorita Takusi által végzett kutatások eredményei alapján megmutatja, miért fontos, hogy a volán mögött „lássunk, és ne csak nézzünk”: tisztában kell lennünk azzal, hogy az agyunk nem képes feldolgozni a szem által befogadott összes információt, ezért tudatosan kell készülni a látómező perifériáján történő eseményekre.
A platform harmadik állomásán az 1988-as Nissan Silvia Q’S várja a vendégeket: ez volt az első olyan Nissan, amely rangos formatervezési díjban részesült.

Stílusos választás, hiszen itt a divatról, pontosabban a különböző színű ruhák láthatóságáról tanulhatunk.

A Dr. Cunoda Csie kutatásain alapuló bemutatóból kiderül, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem a fekete öltözék látható legrosszabbul, hanem a sötétszürke – függetlenül attól, hogy nappal van vagy éjszaka.
Világosban egyébként fehér vagy élénk színű ruhákban vagyunk a legnagyobb biztonságban, ha viszont leszáll az éj, (a fényvisszaverő öltözékektől eltekintve) a fehér az egyetlen felelősségteljes viselet. A különleges Nissan-élmény a VRChat platformon keresztül érhető el; belépés után a „NISSAN Heritage Cars & Safe Drive Studio” fogalomra keresve találjuk meg a bemutatókat.