Hírek

A Mazda hirosimai formatervező részlegének mélyén, egy eldugott műteremben dolgozik Kawano Jutaka. Nem autókat tervez: olyan kisplasztikák, szobrok, műalkotások kerülnek ki a keze alól, amelyből a márka formatervezői ihletet meríthetnek.

Az egyik legnagyobb autóipari elektronikai beszállítóval karöltve fejleszti új generációs, szoftveralapú járműveit a Renault. Ezek ahelyett, hogy elavulnának, egyre fejlettebbek lesznek az évek során.

A Nissan megkezdte hiperpraktikus elektromos kompakt kisbusza, a Townstar EV európai forgalmazását. Az e-NV200 szellemi utódja egészen más ligában játszik, mint elődje.

Akárhányszor pillantunk rá, nem fog feltűnni, hogy a 2023-as modellévtől mindent sokkal jobban csinál a Toyota Yaris – pedig így van. Új hibrid hajtáslánccal, kibővített vezetőtámogató és multimédiás tudással és egy friss csúcsmodellel folytatja a népszerű városi autó.

A szalonban gyönyörködve, a családdal utazva a legritkább esetben gondolunk bele, milyen hosszú, összetett folyamat vezet el odáig, hogy átvehessük új autónk kulcsait. A Daciák például három különálló, ám egymással szorosan együttműködő helyszínen válnak tervből valósággá – ezeket járjuk most végig.

Amikor a főnököd rábeszél, hogy cégautónak válassz magadnak Giulia Quadrifogliót, akkor biztos, hogy jó helyen dolgozol. Tálos Péter, a Foxconn magyarországi alelnöke, és egyebek között a Cloud Network Technology Kft. ügyvezetője. A legtöbb nagyvállalatnál a céges autókat a havi lízingdíj és a maradványérték bűvös számai alapján választják ki, Tálos Péter szerint viszont fontos, hogy a munkatársai olyan autóban üljenek, amit szeretnek. Péter gyerekkora óta imádja az autókat, és ez már a céges flottájukon is látszik.

Az autóipar élen jár a technológiai fejlesztési versenyben, a jövőben minden bizonnyal már emberi beavatkozás nélkül jutnak el A-ból B-be a gépjárműveink. Hol tartunk most, mikor léphetünk szintet, és miért nem önvezető az autó akkor sem, ha magától gyorsít és fordul?

B kategóriás jogosítvánnyal az együléses sportautótól a kilencszemélyes kisbuszig nagyon sokféle személyautót vezethetünk közúton. Az új autók terén felmerülő szükségleteinket és igényeinket, eltérő vágyainkat és lehetőségeinket a különböző felszereltségi szintek képesek kielégíteni. Milyen felszerelések tehetik szebbé, biztonságosabbá, örömtelibbé az autóval töltött közös éveket?

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely