Hírek

Ma kapható új autóinknak rendkívül tisztán kell működniük, hajtsa őket benzin, gázolaj, földgáz vagy autógáz. Rég nem elég laboratóriumi próbapadon teljesíteni az előírásokat, mert közúti forgalomban és használt autóknál is mérik az emissziót.

Mintha genetikusan hordozná magában a sportosság lényegét: a Nissan a legváratlanabb módokon tudja élvezetes vezethetőséggel megörvendeztetni ügyfeleit. A cég szinte bármiből képes sportautót varázsolni, és ezt fennállása során számtalanszor meg is tette, ha pedig kifejezett sportkupét épít, az biztosan kora legkiválóbbjai közé emelkedik.

A fenntarthatóság mára az autógyártás egyik legfontosabb szempontjává vált. A környezettudatos anyagok választása szerencsére a legritkább esetben jár lemondással – sőt, amint azt a Mazda példája mutatja, egy ökológiailag megfontolt megoldás akár stílusosabbá is teheti autónkat.

Lendületes offenzívát indít a Renault a kishaszonjárművek piacán. A gyár 2021 őszén mutatott be négy új, izgalmas modellt, amelyek közül már csak egy kapható dízelmotorral, a másik háromban viszont elektromos, illetve hidrogénhajtás működik.

A kombik univerzumában szinte külön naprendszernek számít a Peugeot. Nemcsak azért, mert az immár több mint hetven éve kombikat gyártó francia márka neve szervesen összeforrt ezzel a kategóriával, hanem mert kevés gyártó tudta ennyire elegánssá varázsolni ezt a praktikus karosszériaformát.

A tanulmányautókba minden autógyár belead apait-anyait, hiszen itt tudják igazán megmutatni, mennyi újítókedv szorult a mérnökeikbe. Egy olyan márkánál pedig, ahol az innováció a vezérlő elv – márpedig a Citroën ilyen –, igazi tűzijátékra számíthatunk egy-egy koncepció bemutatásakor. És ez nemcsak az újszerű ötletekre, hanem a tanulmányautók káprázatos színeire is igaz.

Olyat kaptunk a Ford Pumától, amire egy ilyen autótól nem feltétlenül számítottunk: kellemes vezetési élményt, melyet ráadásul tetszetős formába csomagoltak.

2021 novemberének végén mutatta be az S-Cross harmadik generációját a Suzuki. A modell elődje összes erényét látványosabb megjelenéssel, továbbfejlesztett vezetőtámogató funkciókkal, kibővített motorkínálattal és remek árképzéssel fejeli meg.

Az Alfa Romeo tanulmánymodelljei mindig izgalmasak, még akkor is, ha végül nem valósulnak meg. Ilyen az 1991-ben, a Genfi Autószalonon bemutatott 164 Proteo is, amelynek különlegessége az összecsukható keménytető volt, ez volt a márka kupé-kabriója.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely