A nyár egyik legfontosabb autóipari, de nem autóhoz kapcsolódó híre volt, hogy a Hyundai Motor Company többségi tulajdonrészt szerzett a Boston Dynamics vállalatban. Az utóbbi egyike azon kevés technológiai vállalatoknak, amelyekről a fejlett világban élők többsége pontosan tudja, hogy mivel foglalkozik: a bámulatosan ügyes, „kutyaszabású” Spot és a megdöbbentően emberszerű mozdulatokra képes Atlas nemcsak vadonatúj távlatokat nyitottak a robotikában, de a téma népszerűsítésében és elfogadtatásában is elévülhetetlen eredményeket szereztek.
Ami a Hyundait illeti, eddig elsősorban a szakmán belül, illetve Koreában ismerték közel négy évtizedes múltra visszatekintő robotikai tapasztalatát. A vállalat járássegítő robotjai, az ember izomerejét és teherbírását megsokszorozó, hordható gépezetek immár sorozatgyártásban, széles körben segítenek az egészségmegőrzésben, a rehabilitációban, valamint az autógyártásban. A Hyundai legújabban az emberek kényelmét szolgáló „társasági” robotok fejlesztésével is foglalkozott, épített emberszabású ügyfélszolgálati robotot, és persze hosszú évek óta készít ipari robotokat a legkülönfélébb felhasználási területekre.
A Hyundai 2020 végén jelentette be, hogy többségi tulajdonrészt kíván szerezni az akkor 1,1 milliárd dolláros piaci értéken jegyzett Boston Dynamicsben. Az ügylet gyorsan, alig több mint fél év alatt lezajlott, így a nyár dereka óta a Hyundai Motor Company a robotspecialista 80 százalékos részesedésű tulajdonosa.
A Hyundai 2020 végén jelentette be, hogy többségi tulajdonrészt kíván szerezni az akkor 1,1 milliárd dolláros piaci értéken jegyzett Boston Dynamicsben. Az ügylet gyorsan, alig több mint fél év alatt lezajlott, így a nyár dereka óta a Hyundai Motor Company a robotspecialista 80 százalékos részesedésű tulajdonosa.
Mindez rendkívül impozáns, ha a Hyundai technológiai és innovációs kompetenciájára gyakorolt pozitív hatást nézzük (nem véletlen, hogy a koreai autógyártó ezzel ismét felkerült a Boston Consulting Group által összeállított, világ 50 leginkább innovatív vállalatát rangsoroló listára), és kétségtelenül hatásos, amikor az érintett partnerek robotjai ilyen látványos össztáncban köszöntik a tulajdonosváltást:
A robotika azonban jóval több látványos PR-eszköznél. A Hyundai és a Boston Dynamics (amely a tranzakció után is megőrzi szervezeti önállóságát) közös meggyőződése, hogy a fejlett robotikai megoldások nem csak a gyorsabb ütemű fejlődés zálogai, hanem a biztonságosabb és hatékonyabb munkavégzés révén jelentős pozitív társadalmi hatással is bírnak. A robotok révén szerzett ismeretek ráadásul a legváltozatosabb területeken segíthetik a Hyundai fejlődését, az autonóm közlekedéstől kezdve a mobilitás autógyártáson túlmutató ágazataiig.