ford-kuga-toltes

Ültess ötven fát, vagy vezess Ford Kuga hibridet!

hirdetés
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek elméletileg rendkívül csekély CO₂-kibocsátással használhatók a városban, de a technológia önmagában nem elég: elhivatott, tudatos autóvezetőkre is szükség van ahhoz, hogy kiaknázhassuk a bennük rejlő lehetőségeket. Tekintve, hogy több mint 48 ezer eladott példánnyal a Kuga lett 2021 legnagyobb számban eladott plug-in hibrid járműve Európában, a Ford úgy döntött, utánajár, hogy mennyi káros anyagtól kímélik meg ügyfelei a környezetet.
A név nélkül begyűjtött adatokból kiderült, hogy az átlagos Kuga-használó évente valamivel több mint 10 000 kilométert használja járművét. Ha ezt összevetjük a Kuga PHEV hivatalos, WLTP-norma szerinti szén-dioxid-emissziójával, kiderül, hogy nagyon is jelentős lehet ez a megtakarítás. Ekkora távon egy plug-in hibrid Kuga mintegy 1110 kilogrammal kevesebb CO₂-t bocsát ki a légkörbe, mint ugyanez a típus a hasonló teljesítményű 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral.

Ez az 1110 kilogramm nagyságrendileg megfelel annak a CO₂-mennyiségnek, amit egy kifejlett lombos fa 50 év alatt elnyel. A Ford Kuga plug-in hibrid használatának tehát évente ötven fa elültetése volna az alternatívája – ami nem jelenti azt, hogy ne lehetne hálózatról tölthető hibriddel járni és fát ültetni egyszerre, de a villamosított mobilitás határozottan jelentős előnyt jelent a környezet (és annak lakói, azaz mi magunk) számára.
A kutatásban természetesen a cikkünkben korábban említett kérdésre is választ keresett a Ford: azaz arra, hogy a Ford Kuga PHEV tulajdonosai rendeltetésszerűen használják-e autójukat, és az akkumulátorcsomag rendszeres feltöltésével a lehető legnagyobb távolságokat teszik-e meg emissziómentesen, tisztán elektromos üzemben.

Az eredmények meggyőzőek: azokon a napokon, amikor használják autójukat, 71 százalékos gyakorisággal töltik az akkumulátort. Ráadásul a névtelen adatokból az is kiderült, hogy a töltő csatlakoztatásakor rendszerint legalább 30%-os töltöttségi szinten volt még az akkumulátor, azaz a felhasználók – nagyon helyesen! – nem hagyják teljesen lemerülni az akkut. A töltések csaknem felét (46%) éjszakára időzítették, és ilyenkor gyakran 12 órán túl volt csatlakoztatva az autó, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználók számára rutinná kezd válni a gyakorlat, ugyanúgy, mint az okostelefonok töltése.
Ami a cikk elején említett piacvezető pozíciót illeti, a Ford Kuga környezeti kompatibilitása egy sor olyan praktikus előnyt is magával hoz, ami nem csak a környezettudatos felhasználók számára teszi vonzó ajánlattá. A 14,8 kWh/100 km energiafogyasztás kedvezőbb, mint a legfontosabb versenytársaké, azaz a Kuga elektromos üzemben is olcsóbban használható. A vegyes üzemben akár 65 kilométeres elektromos hatótávolság városban akár a 89 kilométert is eléri, azaz az autóval akár az agglomerációból bejárva is levezethető egy teljes nap anélkül, hogy beindulna a benzinmotor.

Ha pedig mégis hibridként használják, az akár 0,9 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással az sem terheli meg a pénztárcát. Egy további fontos érv, hogy míg számos plug-in hibrid modell csak addig takarékos, amíg fel van töltve az akkumulátora, a Ford Kuga normál (full hibrid) üzemben is beéri kevéssel, akár 5,2 liter benzinnel 100 kilométeren. Mindez hosszú távon jóval gazdaságosabbá teszi az autót, az átlagos üzemben tartási költségek a plug-in hibridek világában is kiemelkedően alacsonyak.