Tarolt a Ford a haszonjármű-értékeléseken

Tarolt a Ford a haszonjármű-értékeléseken

hirdetés
Európa két fontos szakmai versenye egyaránt a Ford diadalával ért véget.
A főhős a Ranger PHEV, de más modelleknek is kijutott a dicsőségből.
A több mint ötven éves múltra visszatekintő Parkers a brit autópiac egyik legfontosabb tanácsadó szervezete. A szerény kezdetekből – eleinte havonta nyomtatott füzetecskékben összesítették a használt autók aktuális piaci értékét, így segítve a vevőket, hogy reális áron vásárolhassanak autót – mára európai mércével is impozáns adatbázist alakítottak ki, éves szinten mintegy másfél millió tranzakciót elemeznek. Az évtizedek során az új autók és haszonjárművek piacán is mértékadó szakértővé emelkedtek.

A Parkers idén harmadik alkalommal állította össze az év legjobb haszonjárműveit tartalmazó listáját, és ahogy az előző két alkalommal, idén is uralta a mezőnyt a Ford. A pick-upok között a Ford Ranger plug-in hibrid nyerte el az első díjat, a kis méretű dobozos áruszállítóknál a Ford Transit Courier lépett fel a dobogó legfelső fokára, egy méretosztállyal feljebb pedig a Ford Transit Custom diadalmaskodott a szavazáson.
Az eredmény aligha lepte meg a zsűrit, hiszen ugyanezen hármas győzelmet könyvelhették el tavaly, míg két évvel ezelőtt a Ranger és a Transit Custom mellett a Ford e-Transit is aranyérmet nyert mint az év legjobb elektromos haszonjárműve; akkor ráadásul a Transit Custom vadonatúj modellként az Év Haszonjárműve abszolút címet is kiérdemelte.
Szintén visszatérőként nyerte meg az International Pick-up Award (IPUA) idei szavazását a Ford Ranger PHEV. Az Év Nemzetközi Haszonjárműve (International Van of the Year, IVOTY) szervezet két tucat ország legkiválóbb haszonjárműves szakújságíróit tömörítő zsűrije időről időre különdíjjal jutalmazza az arra legérdemesebbnek talált platós kisteherjárműveket.
2011 óta összesen nyolcszor került erre sor, és az idei szavazással a Ford Ranger az IPUA díj örökös győztesévé vált, hiszen negyedik alkalommal koronázták meg. Először a 2013-as modellévben lett bajnok az akkor frissen bemutatott, első generációs Ranger, majd 2020-ban, a második modellfrissítést követően nyerte meg a szavazást a modell. A 2024-es döntő a második generációs Ranger győzelmét hozta, most pedig, a 2026-os modellévben ugyanennek a szériának az innovatív plug-in hibrid kivitele bizonyult jobbnak minden másnál.