A Mustang a szülinapos, de mi kapunk meglepetést

A Mustang a szülinapos, de mi kapunk meglepetést

hirdetés
Megfordította a konvenciókat a Ford: az idén hatvanéves Mustang nem várja, hanem hozza az ajándékokat, méghozzá olyanokat, meyelkre régóta várnak az európai ügyfelek.
Bevezetésekor csupán a paletta színesítésére szánta a Mustangot a Ford. Évente 100 ezer darabot szerettek volna eladni, ehhez képest már az első évben négyszer ennyi talált belőle gazdára. Két éven belül elkészült az egymilliomodik Mustang, mostanra pedig, hatvan évvel és hét generációval később, messze túl jár a tízmillión minden idők legsikeresebb sportautója.
Az idei, kerek évfordulót ideális alkalomnak találta a Ford arra, hogy rendezze néhány adósságát, és Európába is elhozzon több, Észak-Amerikában már elérhető modellváltozatot.

Ford Mustang California Special

Az 1968-as, azonos nevű kiadás adta az ihletet, és szolgált modellként a California Special (CS) modellváltozathoz, amely az utóbbi két évtizedben sokadszorra tér vissza, hogy örömöt szerezzen a rajongóknak.

A Mustang GT Convertible karosszériáját különleges színekkel, kék és fekete sávozással, valamint csak napfényben olvasható GT/CS felirattal megbolondító csomagot fekete lámpaszegélyek, kék díszítésű, 19 colos keréktárcsák, valamint egyéni emblémázás egészíti ki. A beltérben kék-szürke öltésekkel varrott fekete bőrkárpitozással találkozunk.

Az autó már rendelhető, akárcsak egy másik, valamivel komorabb, a kéket mellőzve csupa fekete díszítőrészletet alkalmazó változat.
Ez a Nite Pony csomag szintén az 5,0 literes V8-as motort kapja, de kabrió- mellett kupékarosszériával is választható. A GT erőforráshoz mindkét limitált kiadás esetében társítható a hatfokozatú kézi és a tízfokozatú automata sebességváltó is.

Ford Mustang Mach-E Rally

Ha a Mustang California Special maga a megtestesült hagyománytisztelet, a Mustang Mach-E Rally annak a szöges ellentéte. A Mach-E a Mustang vonalait és karakterét bravúrosan alkalmazó szabadidőjárműként mentette át az ikonikus típusnevet és modellkoncepciót a 21. század kontextusába, a Mach-E Rally pedig az eredetitől még inkább eltávolodva emelt hasmagassággal és összkerékhajtással érkezik. Ne feledkezzünk persze meg a Ford sikeres és hosszú motorsporthagyományairól, amelyek előtt méretes hátsó szárnnyal és fehér keréktárcsákkal tiszteleg a földútra termett elektromos crossover. Nem kevésbé sportos részletek a dupla versenysáv, az első pajzsba integrált ködfényszórók és a küszöbtoldatok.
A Ford nem érte be annyival, hogy optikailag átalakítsa a Mach-E-t: ez az első olyan Ford, amely RallySport üzemmódot kínál. Ez a futómű és a hajtáslánc működését egyaránt újraírja: a feszesebb csillapítás akkor jön kapóra, ha murván sodródik a pilóta, a gázreakciók közvetlenebbek, lineárisabbak, a menetstabilizáló rendszer pedig megbocsátóbb: a Mach-E Rally hajtott kerekei ilyenkor akadálytalanul elpöröghetnek, ami a laza talajon való előrejutás egyik fontos feltétele – nem hiába vont be raliversenyzőket a fejlesztésbe és hangolásba a Ford.

A 486 lóerős terep-Mustang már ugyancsak rendelhető Európában. Egyelőre csak ígéret született ugyanakkor az elmúlt évek legizgalmasabb és legagresszívabb Mustang-verziójának behozatalára.

Ford Mustang GTD

A GTD nem egyszerűen sportverzió, hanem a Mustang ismét erőre kapó motorsportprogramjának fontos oldalhajtása: egy közúti versenyautó, amelyet állítható futóművel, aktív aerodinamikai csomaggal, transaxle elrendezésű (a differenciálművel egybe, a hátsó tengelyhez beépített sebességváltó) hajtáslánccal szereltek fel a maximális ütőképesség érdekében. A menetkész tömeget szénszálas karosszériaidomok, magnézium keréktárcsák, titán kipufogórendszer és karbon-kerámia fékrendszer csökkenti.
A szigorúan limitált darabszámban gyártandó Mustang GTD-vel először június derekán, a Le Mans-i 24 órás alkalmával találkozhat a nagyérdemű, és nem sokkal később már meg is rendelhetik a mintegy 800 lóerős csúcsteljesítményt ígérő autót. A GTD-nek nemcsak képességei és presztízse ostromolja az egeket, hanem az ára is: Észak-Amerikában 300 ezer dollártól, azaz 110 millió forinttól indul a valaha épített legkegyetlenebb Mustang.
Azt egyelőre nem tudni, hány darabot szándékoznak Európába küldeni a félelmetes szupersportkocsivá fejlesztett autóból, de a lényeg nem is ez, hanem a szándék: a Mustang nagyon is komolyan veszi Európát, és a jövőben vélhetően még szorosabbra fűzi a szálakat az Óvilággal.