Luxuskörülményeket biztosít az árunak ez a pick-up

Luxuskörülményeket biztosít az árunak ez a pick-up

hirdetés
A nyújtott tengelytávú járművek általában a hátsó utasok kényelmét szolgálják – a holland Ford-importőr megbízásából átépített, hivatalosan forgalmazott Ford Ranger ehelyett a platóméretet maximalizálta.
Kevés kiszámíthatóbb járműtípus létezik a pick-upoknál: van egy adott hosszúság, melyen különböző arányokban osztozhatnak az utasok és a rakomány. Vegyük például a jelenlegi Ford Rangert: a 327 centiméteres tengelytávon nyugvó kisteherautó kapható dupla fülkés kivitelben, másfél méteres platóval, vagy nyújtott fülkével, amely esetben 1,8 méternyi hosszúságú rakodófelülettel gazdálkodhat az ügyfél. Ha ezek az arányok nem felelnek meg, akkor független felépítmény-készítő műhelyek tucatjai állnak az ügyfelek rendelkezésére Európa-szerte, készen arra, hogy megépítsék az igényeknek megfelelő haszonjárművet.

Ezen piaci szereplők egyike a hollandiai Veth Automotive, amelyet eredetileg 1840-ben(!) alapítottak hintóépítő műhelyként, majd a második világháborút követően nyergelt át a haszonjárművek átépítésére.
Harminc évvel ezelőtt kezdtek el foglalkozni pick-upok nyújtásával; mára ez lett egyik legfontosabb specialitásuk. Amikor tehát a Ford helyi importőre az ügyfelekkel folytatott beszélgetések alapján úgy gondolta, fizetőképes igény mutatkozhat egy dupla fülkés, hosszú platós Rangerre, felvették a kapcsolatot a Veth Automotive-val, a többi pedig már, ahogy mondani szokás, történelem.
A tengelytávot pont azzal a 30 centiméterrel toldották meg, amennyivel a dupla fülkés Ranger platója rövidebb. Ügyeltek arra, hogy a végeredmény megfeleljen a vonatkozó jogszabályoknak, így haszonjárműként vizsgáztatható. Szintén fontos szempont volt, hogy a módosítás semmilyen szempontból ne befolyásolja a modell teherbírását, a váz csavarodási és hajlási szilárdságát.
Részben az arányok helyre billentése, részben a még jobb helykínálat érdekében a Veth szakemberei a fülke tetejét is megemelték: a lemez pontosan a tetősínek magasságában húzódik. Az átalakítások miatt még szélcsatorna-tesztet is végeztek, hiszen a rossz légellenállásból adódó fogyasztás-növekedés nem elfogatható alternatíva a vállalkozók és gazdálkodók számára.
Az alapot a Ranger Wildtrak adta, annak gazdag felszereltségével egyetemben: hat kapcsolható üzemmód, 10 colos érintőképernyővel szerelt Sync 4 infotainment-rendszer, valamint egy sor fejlett vezetőtámogató funkció teszi gördülékenyebbé az autó használatát. A nyújtott Ranger alapfelszerelésként nyújtja a vontatássegítő csomagot, valamint a 400 W-os inverterrel szerelt áramcsomagot, így munkavégzéshez és vontatáshoz egyaránt optimális választás.
A dolgok jelenlegi állása szerint a nyújtott Ranger csak Hollandiában elérhető, és ott is csak a 2024-es évben. Ezzel együtt jó ötletnek hangzik, így talán más piacokon is kedvet kapnak a Ford- importőrök, hogy kielégítsék ügyfeleik csapatosan jelentkező, különleges kívánságait.