uj-ford-ranger-raptor

Intelligens izomfiú – megérkezett az új Raptor

hirdetés
A Ford elkezdte felvenni a megrendeléseket az év elején bemutatott második generációs Raptorra. A vásárlók a cég online konfigurátorán állíthatják össze álom-pick-upjukat, és ez a kifejezés most véletlenül sem túlzás, hiszen az új Raptor tényleg minden várakozást felülmúl.
A nagy teljesítményű autókra specializálódott Ford Performance részleg azt a feladatot kapta, hogy olyan autót építsenek, ami ugyanúgy megfelel a mindennapos közlekedésre, mint a sivatagi tájak leigázására vagy a legzordabb hegységek meghódítására. Így aztán a mérnökök igazi izom-pick-upot terveztek, ami a nyers erő és a mechanikai-technikai precizitás izgalmas ötvözetét kínálja. Az egész szerkezet szíve egy 3,0 literes, kettős turbótöltésű V6-os EcoBoost benzinmotor 288 lóerővel, 491 Nm forgatónyomatékkal, grafiterősítésű blokkal és olyan turbólyuk-semlegesítő megoldással, ami már a Ford GT és a Focus ST modellekben is bizonyított.
Egy ilyen motortól megfelelő hangot is vár az ember, amit a Ford nem bízott a véletlenre. Az elektronikus vezérlésű aktív kipufogórendszerrel négyféle hang közül választhat az autós: egy csendes hangzást, hogy reggel ne zavarja a szomszédokat, egy normál beállítást, amivel már élvezetes a motorhang, de a hangerő még pont megfelel a napi autózáshoz, ezt követi egy erősebb és dinamikusabb, sportos hang, a csúcson pedig ott a Baja-beállítás, ami már a nyitott kipufogókat idézi, és a Ford kifejezetten extrém terepezéshez ajánlja.

Persze az, hogy egy motor erős és jól szól, még kevés az örömautózáshoz, hiszen a vonóerőt tovább is kell adni az útfelületre. Éppen ezért a normál Rangerhez viszonyítva a Raptor egészen egyedi felfüggesztést kapott alumínium lengőkarokkal, hosszú rugóutakkal és FOX Live Valve lengéscsillapítókkal. Az autó így országúton kényelmesen fut, de akkor is tökéletesen uralható marad, ha nagy sebességgel vágnak át vele a kemény terepen.
Alighanem még a megszállott off-roadosok is elismerően csettintenek az állandó négykerék-hajtás, az elektronikus vezérlésű osztómű és a zárható első és hátsó differenciálmű láttán. Nem kevésbé fontosak az olyan apró megoldások, mint a kettős vonószemek átgondolt kialakítása, ami megkönnyíti az autó kipányvázását, amikor mély homokból vagy sárból kell kiszabadulni.
Ugyanakkor a Raptor nemcsak műszakilag jelenti a Ranger-kínálat csúcsát, hanem felszereltségében is. A vevők olyan tételek között böngészhetnek, mint a vadászgépeket idéző sportülések, a középállás-jelzéssel ellátott, fűthető sportkormány, vagy a magnéziumötvözetből készült váltófülek. A szórakoztatásról a legújabb digitális technológia gondoskodik, és alapáras a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat, akárcsak a tíz hangszórós B&O audiorendszer.
A vadonatúj Ranger Raptor első példányai várhatóan már a nyár végén megjelennek az utakon. Aki az elsők között szeretné személyesen is megtapasztalni milyen érzés beülni minden idők legizgalmasabb Rangerébe, forduljon a CarNet budapesti, győri, soproni vagy tatabányai Ford bemutatótermeihez, hogy első kézből értesülhessen a bemutatás várható időpontjáról.