Ideális munkatárs a legújabb Ford Ranger

Ideális munkatárs a legújabb Ford Ranger

hirdetés
A tökéletes haszonjármű nyomatékos, tiszta üzemű, valódi segítséget nyújt a munkavégzésben, és az sem baj, ha öröm vezetni. Ez mind igaz a hálózatról tölthető Ford Ranger hibridre.
A személyautók körében rendkívül népszerű plug-in hibrid technológia nem igazán ragadta meg a könnyű haszonjárművek gyártóinak a fantáziáját, pedig minden felhasználási helyzetben ideális megoldást nyújt.

Városban károsanyag-kibocsátás nélkül használható, hosszú távú szállítási feladatoknál pedig a full hibridek csekély fogyasztását ötvözi azzal a megnyugtató magabiztossággal, hogy az akkumulátor töltése nélkül is folytathatjuk utunkat.

A Ford Transit Custom PHEV eddig egymagában árválkodott a piacon, mostantól viszont társat kap Európa kedvenc pick-upja a Ford Ranger személyében.
Némi megszokást igényel majd persze a felhasználóktól a Ranger plug-in hibrid, hiszen nem gázolajat, hanem benzint kell tankolni bele. A 2,3 literes Ecoboost erőforráshoz tízfokozatú automata sebességváltó társul; ez utóbbival építették egybe a 75 kW-os (102 LE) villanymotort. A rendszerteljesítmény 279 lóerő, ami meghaladja a Ranger 3.0 V6-os dízelmotorjának a maximális teljesítményét; a kombinált forgatónyomaték pedig 690 Nm, a Ranger történetének legmagasabb értéke.
A villanymotort tápláló, nettó 11,8 kWh kapacitású akkumulátor nem egészen négy óra alatt teljesen feltölthető egy 16 amperes, egyfázisú áramforrásról; a szabványos elektromos hatótávolság 45 kilométer. A vezetőn múlik, hogy ezt hogyan használja ki: a hajtáslánc vezérlése automatikus üzemmódban a pillanatnyi helyzetnek megfelelően kombinálja a belső égésű és elektromos komponensek működését; kapcsolható tisztán elektromos üzem, ami lehetővé teszi, hogy korlátozás alá eső városrészekbe hajtsunk be; ha a későbbiekben tervezzük ezt tenni, tartalékolhatjuk a töltést; illetve 4. opcióként arra is lehetőség van, hogy a benzinmotorral folyamatosan töltsük az akkumulátort.
A villanymotor gázelvételkor és fékezéskor egyébként is megteszi ezt: a generátorként működő e-motor ezzel együtt a Ranger lassításába is beszáll, tehermentesítve az üzemi fékeket, amelyeknek így potenciálisan megnőhet az élettartama, csökkentve a fenntartási költségeit. Mindez persze semmi nem érne, ha a Ranger PHEV nem állna helyt munkaeszközként. A plug-in hibrid pick-up azonban ragyog, ha dolgozni kell: egy tonnával terhelhető, vontatni akár 3,5 tonnát tud, az elektromos összkerékhajtási rendszernek, a felezőnek és zárható hátsó differenciálműnek köszönhetően pedig terepen sem jön zavarba. A hibrid akkumulátor a speciálisan módosított létravázon belül kapott helyet, így nem csorbítja a Ranger szabad hasmagasságát, és védett az ütésektől.
És akkor még nem ejtettünk szót a plug-in hibrid Ranger adujáról: az akkumulátor ugyanis nem csak a hajtásról gondoskodik, hanem fedélzeti áramforrásként is szolgál, kiváltva a dízelüzemű áramfejlesztőt. A 2,3 kW-os rendszer alaptartozék, akik ennél nagyobb teljesítményű gépeket, berendezéseket működtetnének, kétszer 3,45 kW-os kimenetet is választhatnak, egyenként 15 amperes áramerősséggel.
Mindezen felül a Ranger PHEV a Ford Pro összes megszokott támogatószolgáltatását is megkapja a FordPass alkalmazástól kezdve a Ford Pro telematikai rendszeren át az új, digitális menetnaplóig. Ugye, hogy ideális munkatárs válik belőle?