Épp 30 éve, 1994-ben határozta el a Ford, hogy külön névvel illeti a haszonjárműveit, illetve az azok alapjaira épített személyszállító négykerekűit. Így vált külön a Transittól a Tourneo.
Az elnevezés mögé még ülésszámtól függően jön a Courier, Connect vagy Custom mint utónév, melyek 5, 7 és 9 üléses kivitelt jelentenek.
Tesztünk alanya a család legfrissebb tagja, az elődöt tíz év után leváltó, élesben 2024 januárjában bemutatkozó Ford Tourneo Courier – ebből is talán a legvágyottabb, Active felszereltségű verzió. Habár a családfa révén egyértelműen a haszongépjármű-vonalról eredeztethető az autó, rokona a Pumának is: közös a padlólemezük, ráadásul egy helyen, a romániai Craiovában készülnek. A Puma-rokonság ellenére le sem tagadhatná vérét a Tourneo Courier.
Az elnevezés mögé még ülésszámtól függően jön a Courier, Connect vagy Custom mint utónév, melyek 5, 7 és 9 üléses kivitelt jelentenek.
Tesztünk alanya a család legfrissebb tagja, az elődöt tíz év után leváltó, élesben 2024 januárjában bemutatkozó Ford Tourneo Courier – ebből is talán a legvágyottabb, Active felszereltségű verzió. Habár a családfa révén egyértelműen a haszongépjármű-vonalról eredeztethető az autó, rokona a Pumának is: közös a padlólemezük, ráadásul egy helyen, a romániai Craiovában készülnek. A Puma-rokonság ellenére le sem tagadhatná vérét a Tourneo Courier.