dacia-sandero-es-stepway

Tudása teszi kedvenccé a Sanderót

hirdetés
Immár ötödik éve az európai autóvásárlók első számú kedvence a Dacia Sandero. Egy ilyen elsöprő siker nem magyarázható egyszerűen a kedvező árral: a városi kisautó utánozhatatlan karaktere és nagyobb modelleket is megszégyenítő tudása is hozzájárul népszerűségéhez.
A Dacia modern kori történetének második típusa, a Logant 2008-ban követő Sandero mindig is népszerű volt azok körében, akik megfizethető, de minőségi kisautót kerestek. Tíz év elteltével aztán új szintre lépett a modell, és vele együtt a Dacia márka is: 2017-ben az európai privát vásárlók kedvenc típusának bizonyult az apró ferdehátú, és ezt a megtisztelő címet azóta minden évben újra és újra kiérdemli.
Ha a népszerűség okait keressük, az ár-érték arány feltétlenül ott van a legfontosabbak között – Európa legnagyobb nemzeti piacain 20-ból 13 vásárló (64%) az alacsony költségek miatt dönt az autó mellett. Ez pedig azt jelenti, hogy egyéb okokból is bele lehet szeretni a kisautóba. Ilyen érv például a tetszetős dizájn, ami az ügyfelek 22 százalékánál játszott szerepet a döntésben, míg 18 százalékuk visszatérő ügyfél, és a márkával szerzett kedvező tapasztalatokból fakadó elkötelezettség miatt választotta a Sanderót. Ez jól érzékelteti a Dacia folyamatos előrejutását a ranglétrán: a márka típusai kézzelfogható értékeikkel és érzelmi asszociációikkal egyaránt felveszik a versenyt a szegmens nagyobb múltra visszatekintő szereplőivel. A fejlődést minden másnál jobban szemlélteti, hogy míg a korábbi Sandero-generációk vásárlóinak 20 százaléka találta stílusosnak az autót, ez az arány mára több mint megduplázódott, eléri a 44 százalékot.
Az egysíkúság a tartós siker legnagyobb gátja, és a Dacia ügyelt arra, hogy a Sandero a lehető legsokoldalúbb autó legyen - legyen szó a robusztus Stepway kivitelről, amely jelenleg az eladások kétharmadáért felel, vagy a piacon egyedülálló LPG-üzemű motorvariánsról, amely a teljes forgalom 42 százalékát teszi ki. Ennek is köszönhető, hogy a Sandero életkortól, rutintól és lakóhelytől függetlenül szólítja meg az ügyfeleket. Európa öt legnagyobb piacán 20 Sanderóból 8 vidéken, 9 kisvárosokban, illetve külvárosi környezetben, 3 pedig nagyobb városokban szállítja gazdáit. Az új generációs modell határozottan fiatalosabb, mint közvetlen elődje: európai vevőinek átlagos életkora kerek 3 évvel alacsonyabb.
Nem kevésbé fontos erény, hogy a Dacia tervezői olyan innovatív megoldásokkal rukkoltak elő, amelyek zsenialitásukban egyszerre költségtakarékosak és kívánatosak. Ilyen a felhasználók saját mobiltelefonját infotainment-központként alkalmazó, integrált multimédiás rendszer, vagy a kettő-az-egyben tetősínek, amelyek néhány mozdulattal saját maguk keresztléceivé alakíthatók át. A legmarkánsabb ötlet persze a műszerfalon végigfutó szövetcsík, amely egyszerre környezetbarát, költséghatékony és végtelenül stílusos.

Mindez persze nem sokat érne, ha a Sandero nem állna helyt a mindennapokban. A hátsó üléssoron azonban 40 mm-rel nagyobb térdhelyet kínál, mint az előmodell, a tetőlemez hátsó részére költöztetett antenna nemcsak stílusosabb, de a szélzaj szintjét is csökkenti, a klasszikus “kosárfül”-ajtókilincsek pedig amellett, hogy emelik a Sandero presztízsét, biztonságosabbak is: egy esetleges balesetben megkönnyítik az ajtó nyitását.
A képet olyan opciós részletek teszik teljessé, mint a napfénytető vagy az elektronikus kézifék: épp az ilyen apróságok biztosítják, hogy ma már a Sandero az első számú alternatíva Európa-szerte, ha minél több autót és minél nagyobb elégedettséget szeretnénk kapni a pénzünkért.