Mesterhármast hozott a Dacia arculatváltása a francia formatervezői szakma egyik legrangosabb díjkiosztóján. A márka egyszerű, természetközeli, letisztult értékrendje soha nem kapott még ilyen erőteljes megjelenést.
Több mint három évtizedes múltra tekint vissza a franciaországi Grand Prix Stratégies du Design, amely az adott év legkiválóbb formatervezési eredményeit és kreatív kampányait ismeri el. Legyen szó vizuális arculatról vagy tipográfiáról, csomagolás- vagy terméktervről, ajándéktárgyakról vagy webdizájnról, építészetről vagy kiadványkészítésről, a több mint fél évszázados múltra visszatekintő Stratégies magazin szerkesztőiből, valamint a szakma kiválóságaiból álló zsűri ítélete az egyik legmagasabb szintű elismerés, amelyben a francia kreatív iparágakban tevékenykedő alkotók, ügynökségek részesülhetnek.
Ezért is hatalmas szenzáció, hogy a Dacia átfogó arculatváltása nem egy, hanem három érmet is elnyert az idei pályázaton. A „Dacia egész.egyszerűen” szlogen a hangdizájn kategóriában, a Dacia-felirat pedig a vizuális arculat/betűtípus kategóriában nyert aranyat, míg a globális márkadizájn kategóriában ezüsttel ismerték el a márka új, karakteres személyiségét. Ez a három díj külön-külön is értékes visszajelzés volna az arculat átalakítását megtervező és kivitelező kreatív szakemberek számára, együtt azonban ennél is többet üzen: azt erősíti meg, hogy a márka megújulása egységes, összehangolt és következetes formában valósult meg, és ami talán ennél is fontosabb, teljes mértékben összecseng azokkal az alapvető értékekkel – egyszerű, robusztus, hiteles és természetes –, amelyek immár tizennyolc éve határozzák meg a Dacia márkát. Az ütősökkel kombinált elektronikus hangzás letisztult, sallangmentes hangulata pontosan tolmácsolja azokat az értékeket, amelyek a márka vizuális arculatában is megjelennek: a felszabadító egyszerűséget, a természetközeliséget.
Azok számára, akik az utcán találkoznak a megújult márkával, a vadonatúj logó, a hűtőmaszk és a faron elhelyezett márkanév közvetíti ezeket az értékeket. Ha pedig ennél is jobban el szeretnénk mélyedni az átalakulás, a megújulás részleteiben, arra a Dacia márkakereskedései teremtenek lehetőséget. Természetesen egy globális hálózat összes létesítményét átalakítani nem megy egyik napról a másikra – végtére is világszerte 2500 helyszínről beszélünk! –, a Dacia elképzelései szerint 2023 végéig fokozatosan öltik magukra a márka megújult külsőségeit a szalonok és márkaszervizek. A külsőségek mögött ráadásul egy nagyon is fontos változás is rejtőzik.
A szalonok új berendezésében kiemelt hangsúlyt kapnak az újrahasznosított, fenntartható anyagokból készülő bútorok és kiegészítők. Ezek könnyen mozgathatók, átrendezhetők, így a bemutatóterem az idő múlásával egyszerűen, költséghatékonyan, hulladékmentesen tud alkalmazkodni a márka fejlődéséhez, a modellkínálat változásához. Ennek szellemében ismét megjelennek a Daciánál az ajándéktárgyak, amelyek anyaghasználatukban és jellegükben egyaránt a természet szeretetét és védelmét hangsúlyozzák.