Történetének legnagyobb sikere előtt áll a Dacia

Történetének legnagyobb sikere előtt áll a Dacia

hirdetés
Számtalan elismerésben részesültek már a Dacia kiváló ár-érték arányú modelljei, most azonban az autóipar egyik legrangosabb kitüntetését, az Európai Év Autója címet szerezheti meg a márka!
Kevés autómárka dicsekedhet olyan következetes eredményességgel, mint a Dacia. A két évtizede, kifejezetten árérzékeny vevők számára megálmodott brand összes típusa beváltotta a hozzája fűzött reményt, bebizonyítva, hogy a megfizethető minőség fogalma nem illúzió, hanem nagyon is megvalósítható, ha nyitottan és őszintén állunk a feladathoz.

Ennek köszönhetően a Dacia mostanra elkezdett kilépni az általa tudatosan vállalt skatulyából. Cikkünk írásakor a Sandero a legjobb úton van afelé, hogy Európa legnagyobb számban eladott új autójaként zárja 2024-et, a Duster, a Spring és a Jogger (hogy csak a márka krémjét említsük) pedig rendre eredményesen teljesítenek a különböző európai szakfolyóiratok által kiírt év autója szavazásokon.
A deklaráltan a legjobb ár-érték arányú autókat és szolgáltatásokat elismerő Autobest-díj eddig három típust (Logan, 2005; Duster I, 2011; és Spring, 2022) jutalmazott az év autója címmel, 2022-ben az arculatváltáson frissen átesett Daciát választotta meg az év autógyártójának.
Úgy tűnik azonban, hogy a harmadik generációs Duster megjelenésével szintet ugrott a Dacia. Az elismerések immár nem a legjobb megfizethető autóként, hanem a legjobb autóként említik. Különösen beszédes a brit Top Gear megfogalmazása: szerintük az új Duster egyszerűen „mindent tud, amire egy autóvásárlónak szüksége lehet.” Ennél is lehet azonban feljebb, bár ne igyuk előre a medve bőrére: az Európai Év Autója (COTY) szavazáson – amit fenntartások nélkül sorolhatunk a világ három legfontosabb ilyen jellegű megmérettetései közé – beválasztották a legjobb hét modell közé a Dustert.
A díj 2025-ös kiadásán eredetileg 42 új modell volt jogosult arra, hogy versenybe szálljon a címért – azzal, hogy bejutott a döntőbe (ami korábban soha egyetlen Dacia-modellnek sem sikerült), máris jobbnak bizonyult harmincöt másik, a 2024-es év során piacra lépett új típusnál, amelyek kiestek az első rostán.

A COTY hivatalos megfogalmazása szerint összetett szempontrendszer alapján választják ki az év legjobb újdonságát: fontos a dizájn, a kényelem, a biztonság, a takarékosság, a vezethetőség, a menetteljesítmények, a funkcionalitás, a környezet védelme, a vezetési élmény és persze a vételár.
A két legfontosabb szempont ugyanakkor a technológiai innováció és az ár-érték arány – ezeken a területeken pedig különösen jól áll a Dacia Duster. A másodikra talán felesleges is újra kitérni, bár említést érdemel, hogy a Dacia továbbra is az egyetlen autógyártó Európában, amely benzin-LPG kettős üzemű hajtásláncot kínál mint a károsanyag-kibocsátás csökkentésének leggazdaságosabb módja. A fejlett hibrid hajtáslánctól az újrahasznosított anyagok széles körű alkalmazásán keresztül az olyan megoldásokig, mint a zseniálisan célszerű YouClip rögzítőrendszer, a modell tele van friss ötletekkel.
Az Európai Év Autója díj végeredményét január 10-én hirdetik ki, a Dacia ügyfelei azonban mindenképpen nyernek, hiszen a Duster képében az európai autóipar egyik legkiválóbb konstrukcióját tudhatják magukénak.