Szakértők: a Dacia kényelmes, jó vezetni, jó az ára

Szakértők: a Dacia kényelmes, jó vezetni, jó az ára

hirdetés
Néhány hét leforgása alatt minden mértékadó brit autós szakfolyóirat kitüntetésben részesítette a Daciát vagy valamely típusát; bónuszként még egy Év Autója cím is belefért a költséghatékony márkának.
Kevés autómárka van akkora lendületben manapság, mint a Dacia.

Másfél éven belül két – egy visszafogott, és egy radikális – arculatváltás, műszaki fejlesztések, villamosítás, és persze az elengedhetetlen ötletes tartozékok, amelyekhez hasonlót egyetlen más márka sem kínál: ha összehasonlítunk egy mai Daciát egy két-három évvel ezelőtti modellel, bizony jelentős különbségeket látunk, tapasztalunk.

Egy valami azonban a rengeteg változás közepette is állandó: a szakma és a közönség elismerése. Európa három vezető autós szakportáljának szavazásán is kategóriagyőzelmet ért el a Dacia.
A Carwow a hétüléses Joggert találta a legokosabb választásnak, ha valaki ésszel akarja autóra költeni a pénzét. „A Dacia mindig ott van a lista élén, ha valaki nem engedheti meg magának, hogy szórja a pénzt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Daciák ne volnának nagyszerű autók. A Jogger a költséghatékonyság mintapéldánya, ha valaki új autót keres: elférnek benne heten, ugyanakkor kényelmes és brutálisan praktikus. Ráadásul megvan az a kellemes old school kombis megjelenése, ezért kilóg a sok egyforma SUV közül” – értékelte az autót a szavazásról Mat Watson főszerkesztő. A Jogger egyébként családi autóként is a legjobbak közé került, míg a Sandero a hangzatos „Kalandorok választása” szavazás egyik ajánlott típusa volt.
És ha már Sandero: a What Car? magazin szerkesztői képtelenek elengedni apró kedvencüket. Teljes joggal vádolhatjuk őket elfogultsággal, hiszen a Dacia Sandero évek óta tarol a kiadó összes szavazásán: idén tizenegyedszer kapott elismerést, ebből sorban harmadszor lett az év megfizethető kisautója! Ugyanakkor a Sandero kiérdemelte a favorizálást: különösen benzin/LPG kettős üzemű kivitelében ellenállhatatlan az autó, ha valaki megfizethető, olcsón fenntartható, célszerű és jól felszerelt autót keres – amelyet ráadásul még vezetni is jó, hangsúlyozza ki a lap. A Jogger a hétüléses modellek között bizonyult a legjobb ár-érték arányú modellnek, megismételve tavalyi győzelmét.
A TopGear.com változtatott a sémán: ők nem a Sanderót, és nem is a Joggert szavazták meg az Év legjobb vételének, hanem a Spring elektromos városi modellt, mint „kiválóan használható, élvezetesen vezethető, gazdaságosan fenntartható” típust.

„Városi autónál nem sokat számítanak a kilométerek: elég az, hogy a Spring apró akkujával is vidáman használható tizenkét órán át a dugóban, anélkül, hogy lemerülne. A rugózás váratlanul komfortos és összeszedett, a keskeny karosszéria révén pedig uras a manőverezhetőség” – foglalta össze a szerkesztőség véleményét Jack Rix főszerkesztő.

„Könnyedén, dinamikusan mozog városban. Erősségei az egyszerű használhatóság, a kiemelkedően alacsony üzemben tartási költség és a felszabadult vezetési élmény.”
Három ilyen rangos kitüntetés után igazi ínyenc desszert, hogy Skóciában az év legjobb kisautójának választották meg a Dacia Dustert. A SCOTY zsűri tagjai szerint a Duster, amely korábban már nyert ugyanitt, látványosabb, és jobb minőséget kínál, mint valaha, miközben megőrizte kiváló ár-érték arányát.