dacia-jogger

Egyre erősebb Európa-szerte a Dacia

hirdetés
Minden eddiginél erősebb pozícióban indította az évet a Dacia. Az immár hagyományosan verhetetlen Sandero mellett egy régi slágertermék is felkerült Európa kedvencei közé.
Miután tavaly fennállásának legjobb évét ünnepelte a Dacia, 2023-ban sem lazított a márka, sőt: még magasabb fokozatba kapcsolva tör előre. Megingathatatlanul őrzi első helyét a Sandero: miután tavaly ilyenkor 10 százalékkal növelte eladásait, idén januárban ezt az arányt csaknem megduplázva 18 százalékos növekedést regisztrált a márka kisautócsaládja. A Sandero volt az egyetlen típus Európában, amelyből január folyamán több mint 20 ezer darabot adtak el – tizenhét százalékkal többet, mint a második legkeresettebb típusból. Ezzel a Dacia Sandero a teljes európai újautó-forgalom 2,3 százalékát tette ki, azaz három év alatt megkétszerezte piaci részesedését!
Nem kevésbé impozáns a Dacia Duster térnyerése. A modell eladásai két év alatt másfélszeresükre duzzadtak, és ezzel ma a Dacia városi crossovere a teljes európai piac hatodik legnépszerűbb tagja. Megjegyzendő, hogy abban a hónapban, amikor a szabadidőjárművek darabszámai először lépték át az európai összeladások 50 százalékát, a Duster volt a harmadik legkeresettebb típus ebben a járműkategóriában.
Amikor a Dacia két éve bevezette az akkumulátoros elektromos Springet, akadtak, akik nem jósoltak hosszú sikereket a megfizethető villanyautó koncepciójának. A valóság azonban nem igazolta a szkeptikus hangokat: a Spring jelenleg a Dacia legnagyobb ütemben erősödő típusa, amelyből idén januárban 35 százalékkal adtak el többet, mint tavaly ugyanekkor. Ez önmagában is elismerésre méltó, ennél is szebb azonban, hogy jelenleg a Dacia Spring az európai BEV-piac második legkeresettebb típusa a villanyautós körökben kultikus márkának számító Tesla újdonsága, a Model Y mögött.
Mindezek az eredmények – megtámogatva az egyedi formátumú Jogger csaknem 7000 darabos, elismerésre méltó évindításával – soha nem látott magasságokba emelték a Daciát, amely jelenleg a hatodik legkeresettebb márka és a negyedik legnépszerűbb tömegpiaci brand a kontinensen. Egyetlen év alatt 40 százalékkal nőttek a Dacia eladásai, ezzel a top 10-es lista legdinamikusabban fejlődő szereplője, amivel jó néhány egykor meghatározó, de most gyengélkedő autógyártót utasított maga mögé.

A magyar piac eközben a Duster és a Jogger bűvöletében él. Az előbbi a második legkeresettebb városi szabadidőjármű volt januárban, megelőzve esztergomi gyártású vetélytársát. A megújult arculatú crossover 18,7 százalékkal részesedik méretosztályának eladásaiból, eladásait 29,2 %-kal növelte az előző év azonos időszakéhoz képest. A Jogger eközben jóformán egyedül képviseli a hazai piacon az alsó-középkategóriás egyterűeket: 180 eladott példánnyal 81,1%-ban részesedik a szegmens eladásaiból.