dacia-jogger-hybrid

Soha nem volt még ilyen népszerű a Dacia

hirdetés
Számos országban döntött értékesítési rekordot, és növelte korábban nem tapasztalt mértékben eladásait a Dacia. Hallatlan lendületét komoly fejlesztésekkel igyekszik megőrizni Európa leginkább megfizethető autómárkája.
Tavaly év közben számtalan jel utalt erre, visszatekintve viszont már tényszerűen is kijelenthető: 2022 a Dacia éve volt Európában. A márka rendkívüli mértékben erősítette pozícióit a hanyatló piacon, ahol 6,8 százalékkal több – összesen 573 800 – autót adott el, mint egy évvel korábban. Ezzel a személyautók piacán 4,2 százalékos részesedésre tett szert a kontinensen; a könnyű haszonjárműveket is figyelembe véve pedig a piac 3,7 százalékát tudhatja magáénak a márka. Ennél is erősebben képviselteti magát a Dacia a magánvásárlók döntéseiben: itt a 2021-es 6,2 helyett immár 7,6 százalékos piaci részesedéssel bír a márka. Mindhárom érték abszolút rekordnak számít a Dacia történetében.
A Dacia mindig is erős volt Kelet-Európában, illetve a mediterrán országokban: Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban. Utóbbiakban egyaránt tovább szilárdította pozícióit a márka, de az eleve magas piaci részesedés (a francia magánvásárlók 15,8 százaléka dönt a Dacia mellett; ugyanez az arány a spanyol piacon 8,1, míg Olaszországban 8,3%) miatt itt nem voltak forradalmi jelentőségű változások. Annál inkább Németországban és Nagy-Britanniában, ahol 50, illetve 55 százalékkal növelte eladásai a gyártó! Az előbbi piacon minden huszadik, az utóbbin minden harmincharmadik magánvásárló választotta a Daciát (5, illetve 3,1% részesedés.) Magyarországon a személyautók piacán a forgalom 5,5, a személy- és könnyű haszonjárművek összesített forgalmát tekintve 4,8 százalékát tudhatta magáénak 2022-ben a Dacia.
Nem véletlenül hangsúlyoztuk az imént a magánvásárlókat: köreikben a Sandero 2017 óta a legkeresettebb típus, míg a Duster 2018 óta vezeti a privát SUV-piacot. Tavaly ez a két típus tette ki a Dacia európai eladásainak a háromnegyedét (74,3%.) Megkettőzött sebességgel jön fel eladásaival a tavaly első teljes évét regisztráló Dacia Jogger, míg a tisztán elektromos Dacia Spring 75 százalékkal növelte eladásait.
Ami pedig a 2023-as évet illeti, már most borítékolható, hogy újabb rekordok fognak megdőlni. Egyrészt a 2022 második felében bevezetett, teljes körű vizuális megjelenés modernebb, kívánatosabb, fiatalosabb arculattal vértezte fel a márkát, másrészt olyan, izgalmas újdonságokkal egészül ki a Dacia kínálata, mint a full hibrid hajtáslánc, amely a Joggerben debütál, a Spring nagyobb teljesítményű villanymotorja, vagy a különösen gazdag Extreme felszereltségi szint, amely a márka teljes portfóliójába új színt visz.

Mindezek a változások egyértelműen magasabbra pozicionálják a Daciát Európában, összhangban a vásárlók véleményével: az európai ügyfelek több mint 70 százaléka már most is a legmagasabb felszereltségi szinten vásárolja meg Daciáját, azaz az újdonságok komoly érdeklődésre tarthatnak számot. Végül, de nem utolsósorban a márka arculatváltásával párhuzamosan az értékesítési és szervizhálózat is megújul, ez pedig még nagyobb élménnyé teszi a Daciák vásárlását, birtoklását és üzemeltetését.