uj-dacia-kinalat

Megjelenésükben is új korszakba lépnek a Daciák

hirdetés
Amikor a Dacia 2004-ben bemutatta a Logant, az nem csak a márka életében jelentett fordulópontot: olyan ár/érték arányú autó jelent meg az európai piacon (majd nem sokkal később a világ számtalan piacán), amelyhez foghatót meg sem kíséreltek gyártani a nagy hagyományokkal rendelkező márkák. A Dacia nem sok mindent örökített át előző életéből – ezek egyike volt a márkalogó, amely jelentősen modernizált formában ugyan, de megtartotta az eredeti, klasszikus pajzs alakú grafikát.
Nem kellett sokáig várni az arculatváltással: a Logan modellfrissítése és a Sandero azzal egyidejű bevezetése elhozta a vadonatúj márkalogót. A pajzsforma kiszélesedett és keretté módosult, a betűtípus letisztulttá vált. A sajátos grafikájú emblémára csak sörnyitóként hivatkozott a nagyközönség – nincs is ennél találóbb asszociáció egy olyan márka számára, amely képes magát és termékeit a helyén kezelni, és mindennél többre értékeli a felelősségteljes gondoskodást és a robusztus megbízhatóságot.

Az aktuális évtized elején azonban ismét új korszak kezdődött a Dacia életében. A 2021-es Bigster tanulmány egyértelműen jelezte, hogy vége a lágy formáknak és a félmegoldásoknak: határozott vonalak, erőtől duzzadó lemezfelületek, futurisztikus orrkialakítás, és azon egy vadonatúj embléma jelölte ki a márka evolúciójának irányát. A módosítás indokolt volt, hiszen a Sandero, a Duster és legutóbb a Jogger már XXI. századi digitális szolgáltatásokkal teszi kényelmesebbé az utazást, a Spring pedig a Dacia legjobb hagyományait az elektromobilitás korába átültetve a piac leginkább megfizethető villanyautójaként keltett feltűnést.
A megújult Dacia vadonatúj emblémát érdemelt – és kapott is. A tervezők a név két mássalhangzójából formáltak láncszemet, az emberiség egyik legősibb, legerősebb szimbólumát, amely az összetartozás, a kapcsolódás, a tartósság értékeit testesíti meg. És persze a ragaszkodást, azt, hogy az ügyfelek mindig számíthatnak a márkára – és ha már új generációs technológiákról esett szó, az online kapcsolódás, az okostelefon-integráció és egy sor további digitális funkció is megjelenik a logóban, amely a keréktárcsákon is feltűnik. A faron, illetve a kormánykerék agyán viszont stilizált Dacia-felirat hirdeti büszkén a világnak a jármű hovatartozását.
A logó, amely tökéletesen harmonizál a hűtőmaszk és a LED-es nappali fények már korábban kialakított, geometrikus rajzolatával, nem egymagában hirdeti a Dacia megújulását. Egy új mohazöld karosszériaszín, a Lichen khaki, valamint a Sandero Stepway és Duster modellek fényezetlen felületeinek – a tükörházaknak, a tetősíneknek, valamint az első és hátsó lökhárító-betéteknek – monolitszürkéje teremt méltóságteljes, mégis természetközeli megjelenést.

Aki ma rendel gyártásból Daciát, már a megújult arculati elemekkel kapja meg autóját, az ősz folyamán pedig a márkakereskedésekben, így a CarNet Triplex budapesti és budakalászi Dacia-szalonjaiban is megjelennek az új generációs modellek.