new-dacia-duster-indside

Felső kategóriás tudás a megújult Dacia Dusterben

hirdetés
A márka megújult arculatához igazodó, Y alakú nappali világításáról, hűtőmaszkmintázatáról és hátsó lámpatestbetéteiről könnyen felismerhető a 2021 nyarán megújult Dacia Duster. Ez azonban csak a közmondásos hab a tortán: a 2022-es modellévre vonatkozó ráncfelvarrás során ugyanis sokkal komolyabb, okosabb, modernebb autóvá vált a Duster, amely mostantól olyan szolgáltatásokkal kedveskedik utasainak, amelyek felsőbb kategóriákban sem maguktól értetődőek.
Ott van például a modern duplakuplungos sebességváltó, amely a 150 lóerős benzinmotor elsőkerék-hajtású kiviteléhez kínál kényelmes, takarékos, gyors erőátvitelt. A technológia megszakítás nélküli, folytonos erőátvitelt biztosít még a sebességváltások során is, az optimalizált áttételezésnek köszönhetően pedig a motor minden helyzetben ideális fordulatszámon üzemelhet, így csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, miközben szükség esetén bármikor készen áll a dinamikus, közvetlen gyorsításra.
A maga nemében nem kisebb szenzáció a Dacia új szórakoztató és információs (infotainment) arzenálja, amely az elektronikus szolgáltatások terén is a kategória digitális élmezőnyébe emeli a modellt. A leglátványosabb újdonság a 8 colos, nagy felbontású érintőképernyő, amelyet a legújabb esztétikai elvárások szerint integráltak a középkonzolba. Használatát a bal szélen sorakozó gyorselérési gombok (hangerő, nyitóképernyő, beállítások, illetve kikapcsolás) teszik ösztönösebbé, gyorsabbá és vezetés közben is biztonságosabbá.

A képernyőn megjelenő tartalmat nem korlátozza semmi, hiszen a rendszer támogatja az okostelefon-integrációt, kiviteltől függően akár vezetékes kapcsolat nélkül is. Az Android- vagy iOS-rendszerű telefon gyorsan, fennakadások nélkül társítható, és innentől fogva a Duster középkonzoljáról vezérelhetjük készülékünket, ami kényelmi és menetbiztonsági szempontból egyaránt előnyös. A fedélzeti rendszer újdonságaként még egy sor játékkal is kedveskedtek az utasoknak a tervezők: álló helyzetben klasszikus videojátékok modern grafikával megvalósított átirataival múlathatjuk az időt.
A Duster a modern vezetőtámogató funkciók széles skáláját nyújtja; ehhez kapcsolódó új szolgáltatás a multi-view kamera, amely segítségével 90 fokonként váltogatva az autó teljes környezetét megtekinthetjük. A négy kamerát alkalmazó rendszer biztonságossá és kényelmessé teszi a manőverezést; a tolatást ki- és bekapcsolható, kívánságra akár a kormányelfordítással dinamikusan módosuló segédvonalak támogatják, az első kerekek bekormányzását is megmutató funkcióval pedig akár terepen is centiméteres pontossággal manőverezhetünk. Apropó, terep: a 2021-es modellfrissítés újdonságaként kibővített offroad monitor is megjeleníthető a 8 colos érintőképernyőn, amely nemcsak a karosszéria oldal- és hosszirányú dőlését, valamint a tengerszint feletti magasságot jeleníti meg, de iránytűt is tartalmaz.
Végezetül két olyan, fontos újdonságról kell szót ejteni, amelyet az átlagos tulajdonos látni nem, ám érezni annál inkább fog. Az abroncsokat minden kivitelen csökkentett gördülési ellenállású modellekre cserélték, a karosszéria légellenállását pedig csökkentették. A Duster így mostantól nemcsak látványosabb és okosabb, de csendesebb és takarékosabb is, mint valaha.