Európában évről évre egyre népszerűbb az elektromos autózás gondolata. Ezt nem az autógyártók mondják, hanem maguk a vásárlók, amiről egymástól független felmérések is tanúskodnak. Az egyik legfrissebb ilyen közvélemény-kutatás szerint tíz emberből hatot nem csupán aggasztanak a környezet védelmével, a természeti erőforrások kiaknázásával kapcsolatos problémák, de aktívan tesznek is azért, hogy ezen változtathassunk.
A megkérdezettek fele nemcsak saját magában, de az autógyártókban is látja a megoldás kulcsát: ők úgy vélik, az autóiparnak is többet kell tennie a környezet védelme érdekében. Tíz emberből nyolc szeretné, ha gyorsabban és szélesebb körben terjedne az elektromobilitás; és majdnem ugyanennyien (69%) hiszik, hogy a villanyautók kedvező környezeti hatással bírnak. Ennek ellenére nem csak ezért szeretnének átállni az elektromos közlekedésre: ugyanilyen fontosnak találják a költségek csökkentését, de elsősorban a stresszmentes, kellemes vezetési élmény az, ami motiválja az európaiakat.
A megkérdezettek fele nemcsak saját magában, de az autógyártókban is látja a megoldás kulcsát: ők úgy vélik, az autóiparnak is többet kell tennie a környezet védelme érdekében. Tíz emberből nyolc szeretné, ha gyorsabban és szélesebb körben terjedne az elektromobilitás; és majdnem ugyanennyien (69%) hiszik, hogy a villanyautók kedvező környezeti hatással bírnak. Ennek ellenére nem csak ezért szeretnének átállni az elektromos közlekedésre: ugyanilyen fontosnak találják a költségek csökkentését, de elsősorban a stresszmentes, kellemes vezetési élmény az, ami motiválja az európaiakat.
A kutatásból az is kiderül, hogy egyre kevesebben találják drágának az elektromos autókat. Három emberből egy még mindig túlzásnak tartja a technológiai vételárát – ők alighanem azon kevesek közül kerülnek ki, akik még nem hallottak a Dacia idén bevezetett villanyautójáról, a Spring városi crossoverről, amelyből mindössze 8 hónap alatt nem kevesebb mint 40 ezer megrendelést adtak le Európa-szerte!
A modern, fiatalos megjelenésű Spring városi forgalomban akár 305 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel (WLTP-norma szerint), de vegyes üzemben is 230 kilométerrel számolhatunk. Mindezt nem hatalmas akkumulátorcsomaggal, hanem az átlagos városi, elővárosi használatra méretezett, takarékos villanymotorral érte el a típus. A 44 lóerős teljesítmény bőségesen elegendő akár a gyorsforgalmi utakon is, az elinduláskor azonnal ébredő 125 Nm forgatónyomaték a zöldre váltó lámpák hősévé teszi a parányi, alig több mint 3,7 méteres, nem egészen egytonnás menetkész tömegű autót. A takarékos motor mellett elég volt egy kis méretű, 27,4 kWh kapacitású akkumulátort beépíteni, ami kulcsfontosságú a megfizethető vételár kialakításában. Arról nem is beszélve, hogy így normál otthoni hálózatról sem vesz igénybe hosszú időt a töltés – de opcióként egyenáramú gyorstöltésre is alkalmas a parányi Dacia.
Mindezek után érthető, miért rohamozták meg a Dacia-kereskedéseket Európa legnagyobb piacain a Spring iránt érdeklődő vásárlók. A teljes értékű négyszemélyes autó olyan friss, józan koncepciót vezet be az elektromos autózásban, amely szembemegy az észszerűtlenül erős, nagy fogyasztású villanyautók trendjével, és a mindennapi használhatóságot, a takarékosságot, a tényleges környezetvédelmet helyezi előtérbe. Ezek után nem meglepő, hogy a Dacia Spring minden eddiginél nagyobb arányban képes vadonatúj ügyfeleket csábítani a márkához (Franciaországban a vevők 80%-a most először vásárolt Daciát), hiszen ez az első autó, amely valóban demokratizálja az elektromos közlekedést.