A Dacia fecskéje nyarat csinált

A Dacia fecskéje nyarat csinált

hirdetés
Miután az első félévben egész Európát magába bolondította, a Sandero júliusban is folytatta diadalmenetét. A Dacia egészét érintő megújulási hullám után immár nincs egyedül az élmezőnyben: felzárkózott mellé legfiatalabb márkatársa, a Duster.
Ahol június végén abbahagyta, ott folytatta a Dacia Sandero az év hetedik hónapjában: az európai újautó-eladások élén.

A Dacia kisautója, amely hetedik éve vezeti a magánvásárlók eladási listáit, 2024 első félévében a céges forgalmat is behúzta, így összesítésben is a legnépszerűbb könnyű gépjárműnek bizonyult a kontinensen.

Ezután akár lazíthatott is volna, mielőtt ráfordul az év végi hajrára, ehelyett éves szinten 34 százalékkal erősített.

Ezzel tovább növelte előnyét a féléves elszámolásban a dobogó második és harmadik helyén álló modellek előtt, amelyekből júliusban 13, illetve 5 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban.
A Sandero tehát egyre stabilabban őrzi első helyét a kontinentális piaci rangsorban, a júliusi elszámolásban azonban egy váratlan szereplő jelent meg az élbolyban: a Dacia Duster, amely az első félévet a tizenkettedik helyen zárta, júliusban azonban impozáns 29 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest, és ezzel feljött a piaci rangsor negyedik helyére.
Az idei évre megújult szubkompakt crossover sikere is nagyban hozzájárult egyébként ahhoz, hogy Európában minden eddiginél nagyobb piaci részesedést értek el a szabadidőjárművek: az összes eladott új autó 54 százalékát tették ki. Tavaly júliushoz viszonyítva 6, az év első hét hónapját tekintve 5 százalékkal gyarapodtak a SUV-k számai, míg a teljes piac alig másfél százalékos növekedést tudott elkönyvelni.
A Sandero tartós népszerűsége és a Duster iránt hirtelen fellendült kereslet együtt a piaci átlagnál jelentősen nagyobb, 10 százalékos növekedést eredményezett a Dacia európai eladásaiban. Az erősödéshez a Sandero (22 398 db, +34%) és a Duster (15 884 db, +29%) mellett hozzájárult a Jogger (7109 db, 11%) iránti növekvő kereslet is.
A Logan forgalma a rendkívül sikeres (+122%) június után visszaesett a holtpontra (1335 db, -1%). A Dacia Spring (347 db, -94%) rendkívül rossz hónapot zárt – a villanyautók iránt világszerte, így Európában is erősen visszaeső kereslet a többi típus erőfeszítései ellenére rányomta a bélyegét a márka összesített teljesítményére. A Dacia 2024 júliusában egész Európában 47 073 autót adott el.
Ami a magyar piacot illeti, nincs változás a népszerűségi rangsorban: továbbra is a Duster a vásárlók kedvence. A városi szabadidőjárművek mezőnyében versenybe szálló, frissen megújult modell stabilan őrzi dobogós helyét a piac legnagyobb (az eladásoknak immár több mint egynegyedét kitevő) szegmensében, míg a Dacia Jogger továbbra is magasan a legnépszerűbb kompakt egyterű modell Magyarországon.

képek: Dacia, JATO Dynamics