Energiabombákkal ünnepel a hetvenéves francia sportoló

Energiabombákkal ünnepel a hetvenéves francia sportoló

hirdetés
Idén lesz hét évtizede, hogy Jean Rédélé megalapította az Alpine-t. A jubileumi megemlékezések sorát egy különösen izgalmas különkiadással kezdik.
Nem sok olyan autótípus létezik, amely a bemutatását követő években képes töretlenül megőrizni relevanciáját. Ilyen az Alpine A110, amelyet a paletta folyamatos bővítésével, limitált kiadások piacra bocsátásával, no meg álomszerű koncepciójárművek bemutatásával tartott a figyelem középpontjában a márka. A siker titka, hogy az A110 következetesen ragaszkodik azokhoz az alapvető értékekhez, amelyekhez hasonlót ma már kevesek kínálnak, valamint, hogy nem meg sem próbál divatirányzatokhoz igazodni – ez a két alapelv ugyanannak az érmének a két oldala, és ez biztosítja a modell helyét a kollektív emlékezetben.

Miközben ragaszkodik bevált megoldásaihoz, az Alpine merészen és tájékozottan néz a jövőbe: két éve meghirdetett bővítési stratégiájának első gyümölcse – az európai év autója címet elnyerő – A290 sportos ferdehátú már megérkezett, idén megismerjük az A390 szériaváltozatát is, és hamarosan utódot kap az A110 is.
A tradíciók ápolása és a progresszív világszemlélet két olyan megközelítés, amely látszólag egy skála két végpontján helyezkedik el, a valóságban azonban nem léphetünk előre, ha nem tudunk a múltra támaszkodni – és nincs értelme a múltban gyönyörködni, ha nincs jövőnk. Ezek a gondolatok mindig érvényesek, idén azonban, amikor a legintenzívebb átalakulás idején hetvenedik születésnapját ünnepli a márka, fokozottan helyénvaló, hogy megerősítsük a kapcsolódási pontokat a hagyományok és az útkeresés között.
Így született meg az A110 R 70 limitált kiadás, amelyből ha nem is hetven, de hétszázhetven darabot gyárt az Alpine. Az alapokat a széria legütőképesebb tagja, a 300 lóerőre és 340 Nm-re hangolt motorral szerelt, jelentős fogyókúrájának köszönhetően 0-ról 100 km /órára 3,9 másodperc alatt gyorsuló, 285 km/óra végsebességű, futóművében, aerodinamikájában és hangélményében egyaránt sokkal többet nyújtó A110 R adja.
Ez a modell eleve szénszálas keréktárcsákkal és sportülésekkel rendelkezik, valamint a hátsó szélvédőt is karbonpanellel váltották ki. A limitált, évfordulós kiadáson viszont a tetőlemez is ebből a könnyű, szilárd anyagból készül, ahogy az elülső gépházfedél és a hátsó légterelő is.

Ötletes megoldást talált az Alpine arra, hogy a jubileumra tervezett emblémát elhelyezze a karosszérián: ezeken a területeken – például a tetőlemezen – festetlenül hagyják a karbonpaneleket. A logó tehát valójában a logó hiánya, ami összecseng az Alpine tömegcsökkentési filozófiájával. A leglátványosabb típusjelzés a tetőlemezre került, de a kerékíveken, a küszöbbetéteken és a fejtámaszokon is ott van. A karosszéria tíz, a belső tér négy különböző színkombinációban rendelhető; a féknyergeket is hétféle festéssel szállítja a Brembo.
A képeinken látható változatok a limitált szérián belül is exkluzív verzióknak számítanak: ezekből mindössze hetven-hetven darab készül. Különlegességük, hogy pont abban a három árnyalatban (Bleu Caddy, Glacier Blanc és Rouge Sismique) készülnek, amelyben Jean Rédelé hetven évvel ezelőtt első három autóját – három A106-ost – bemutatta Pierre Dreyfus Renault-főnöknek. Ezeknél a trikolórszínű autóknál nincs lehetőség a további variálásra: a kárpitozásnál, a belső tér elemein, valamint a keréktárcsák díszítőbetétjein egyaránt a választott karosszériaszín jelenik meg.
A jubileumi modellekkel együtt egy új felszereltségi szint is megjelenik a kupé kínálatában – pontosabban két korábbi verzió egyesül, létrehozva az A110 GTS-t. A vadonatúj kivitel az A110 S sportos hangolású futóművét és 300 lóerős motorját társítja az A110 GT komfortjával, és mindezt öt új karosszériaszínbe – köztük három matt fényezésbe – csomagolja. Még az A110 R sportos csúcsmodelltől is örökölt az A110 GTS, méghozzá az opciós aerodinamikai csomagot: ez elülső légterelőt, oldalsó kötényeket, valamint konzolra szerelt szénszálas hátsó légterelőt tartalmaz. Szintén opciós a 18 colos kerekekre szerelhető Michelin PS Cup 2 abroncsszett, valamint a Brembo fékrendszer. A szürke belső térben fekete bőrrel vagy színes Alcantarával borított versenyülések várják az utasokat.
Mindez egyébként fényesen szemlélteti azt a folyamatos megújulási képességet, amit a bevezetőben említettünk. Az A110 ugyanis még most is teljes gázzal száguld előre, pedig életciklusa végén jár: az idei az utolsó év, amikor még rendelhetünk a négyhengeres turbómotorral szerelt forgószélből. Utána sem maradunk sportkupé nélkül, az A110 utóda azonban ugyanúgy tisztán elektromos lesz, mint a márka összes többi új generációs típusa.