Még ütőképesebb az Alpine versenyautója

Még ütőképesebb az Alpine versenyautója

hirdetés
Az Alpine A110 a versenypályán is sikeresnek bizonyult. A 2018-ban bemutatott A110 GT4-est 2022-ben követte a GT4 Evo, most pedig itt a GT4+, amely mindent egy kicsit még jobban csinál.
Ha van gyártó, amelynek lételeme a motorsport, az az Alpine, hiszen alapítója, Jean Rédélé maga is aktív versenyző volt, és kifejezetten azért hozta létre a márkát 1955-ben, hogy ütőképesebb konstrukciókat fejleszthessen és gyárthasson először maga, később ügyfelei számára.

Ezek után az lett volna meglepő, ha a márka 2014-es visszatérését, majd az A110 2017-es bemutatását követően nem kezd ismét motorsport-tevékenységekbe az Alpine.

A WEC és a Forma-1 az autóversenyzés legmagasabb szintjeit képviselik, az Alpine azonban kézzelfoghatóbb (és elérhetőbb) versenyélményt is kívánt biztosítani.
Így 2018-ban fogta az A110-est – egy kompromisszumoktól mentes, közúti élményautót, amely a piacon jelenleg elérhető járművek közül talán a legjobban adja vissza egy versenyautó agilitását, miközben nem igényel extrém vezetési tudást –, és versenyautót épített belőle. Ez volt a GT4, amely az ezt követő hét évben – amelynek félidejénél a konstrukciót alaposan megújították, és GT4 Evo néven gyártották tovább – jelentős eredményeket ért el a globális sportautó-versenyzésben.
A most bemutatott GT4+ ennek a sikerszériának a folytatását hivatott biztosítani. A versenypályákon szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett modell pont azt kínálja, amire a privát versenyzőknek a legnagyobb szüksége van: még nagyobb teljesítményt, még kedvezőbb üzemben tartási költségeket és még megbízhatóbb mechanikát. A hűtőrendszert és a turbót például a márka rali-versenyautójából emelték át, átdolgozták a sebességváltó elemeit, és megnövelték az első hűtőradiátort. Finomítottak a kipufogórendszeren és a kipörgésgátló funkción, és beépítettek egy olyan rendszert, amely megkönnyíti, hogy a motor működését a tengerszint feletti magassághoz optimalizálják.
Ami a külső elemeket illeti, a mérnökök elsősorban az aerodinamikai jellemzők fejlesztésére fordítottak energiát. Az elülső légterelő kötényt például masszívabb, természetes rostokat tartalmazó kompozit anyagból készítik, így az jobban ellenáll a sérüléseknek, tehát hatékonyabban töltheti be szerepét. Az Alpine 110 GT4+ már 2024 végén átesett a tűzkeresztségen, több helyszínen is ütőképesnek bizonyult. A GT4+ homologizációja a következő hét évre érvényes, így hosszú időre biztosítottnak látszik az ügyfélcsapatok ellátása. A komplett versenyautó nettó 220 ezer euróért (mai árfolyamon 88,1 millió Ft) rendelhető meg a gyártótól, a korábban megvásárolt GT4 és GT4 Evo versenyautókhoz pedig átalakító készletet kínál az Alpine nettó 34 ezer euróért (13,6 millió Ft).

Képek forrás: Alpine, Alpine Signatech termékbrosúra
Az Alpine A110 GT4+ műszaki adatai:
Tömeg: 1080 kg
Motor: 1,8 literes, soros négyhengeres, benzines turbómotor
Legnagyobb teljesítmény: 350-400 lóerő
Sebességváltó: szekvenciális, hatfokozatú
Differenciálmű: részlegesen önzáró
Kerekek elöl/hátul: 9x18 / 10x18
Bukókeret: FIA homológ, integrált
Ülés / biztonsági öv: kagylóülés/hatpontos Sabelt
Fékek elöl/hátul: 6/4 dugattyús Brembo féknyergek
ABS: Bosch Motorsport, állítható
Kormánykerék: integrált műszeregység és kezelőszervek, XAP váltófülek
Üzemanyagtartály: 95 liter, FIA FT3
Egyéb: állítható kipörgésgátló