Az 1964-ben alapított European Car of the Year díjat évről évre ítélik oda annak az újonnan bevezetett típusnak, amely a legkiválóbb általános teljesítményt nyújtja.
Változatos szempontok szerint zajlik a mérlegelés: figyelembe veszik a formatervezést és a kényelmet, a biztonságot és a gazdaságosságot, a vezethetőséget és a menetteljesítményeket, a funkcionalitást és a környezeti kompatibilitást, a vezetés élményét és a vételárat. Különösen fontos a műszaki innováció és az ár-érték arány.
Ezért nem meglepő, hogy az olyan, átlagostól eltérő igényeket kielégítő járműtípusok, mint a sportkocsik ritkán nyernek a szavazáson. Az egyetlen sportkocsi, amelyet megkoronáztak, a Porsche 928 volt 1978-ban, most pedig, 47 évvel később itt a második: az Alpine A290, a francia sportmárka első tisztán elektromos típusa.
Változatos szempontok szerint zajlik a mérlegelés: figyelembe veszik a formatervezést és a kényelmet, a biztonságot és a gazdaságosságot, a vezethetőséget és a menetteljesítményeket, a funkcionalitást és a környezeti kompatibilitást, a vezetés élményét és a vételárat. Különösen fontos a műszaki innováció és az ár-érték arány.
Ezért nem meglepő, hogy az olyan, átlagostól eltérő igényeket kielégítő járműtípusok, mint a sportkocsik ritkán nyernek a szavazáson. Az egyetlen sportkocsi, amelyet megkoronáztak, a Porsche 928 volt 1978-ban, most pedig, 47 évvel később itt a második: az Alpine A290, a francia sportmárka első tisztán elektromos típusa.