Városban nincs takarékosabb a Toyota hibridjeinél

Városban nincs takarékosabb a Toyota hibridjeinél

hirdetés
Független autóipari szakértők kidolgoztak egy, a valós használathoz közel álló, szigorú mérési ciklust. A teszteken aztán gyorsan kiderült, hogy semmi nincs, ami városban felérne a Toyota ötödik generációs hibrid hajtásláncával.

Amíg gyerekként csodáltuk az autókat, semmi nem volt fontosabb annál, mint hogy egy-egy típusba „mennyi van beleírva” (a fiatal olvasók kedvéért: meddig skálázták a sebességmérőt).

Aztán felnőtt autótulajdonosként, amikor a gépkocsi elsősorban használati tárgyként és költségvetési tételként van jelen az életünkben, sokkal fontosabbá válik az, hogy „mennyit eszik százon.”

Arra is gyorsan rájön az ember, hogy a hivatalosan feltüntetett fogyasztási adatoknak vajmi kevés közük van a valósághoz – arra persze alkalmasak, hogy összehasonlítsunk konkurens modelleket, de a mindennapokban hiába számítunk a katalógusértékekre.
Ezért olyan fontos, hogy a brit What Car? magazin kidolgozott egy, a tényleges használatot a lehető legpontosabban tükröző tesztciklust, és az ezt követő méréseket aprólékos pontossággal el is végzik az összes tesztautón, amely megfordul a szerkesztőségben. Az így létrejött hatalmas adatbázis már alkalmas arra, hogy a valóságot tükröző képet alkossunk egy-egy autó fogyasztásáról – nem feledve persze, hogy az egyéni vezetési stílus alapvetően befolyásolja a tényleges üzemanyag-felhasználást.
A kiadvány az elmúlt évek méréseit összegezve 2024 májusában összeállította minden idők legtakarékosabb városi autóinak a rangsorát. Pontosítunk: nem városi autókat mértek, hanem – méretosztálytól és hajtáslánctól függetlenül – azokat a típusokat sorolták fel, amelyek a legkevesebbet fogyasztották a Real MPG (azaz „tényleges fogyasztás”) névre keresztelt mérési szabvány városi körén. A Real MPG valójában egy laboratóriumi méréssorozat, akárcsak a WLTP, ám a szimulált útvonalakat nagyobb gondossággal állítják össze, ennek köszönhetően pontosabb a végeredmény.
A top 10-ben nem kevesebb mint hat Toyota-gyártmány szerepelt – köztük legnagyobb meglepetésre az aktuális RAV4 2,5 literes full hibrid hajtáslánccal szerelt változata! A tekintélyes méretű szabadidőjárműnél 3,07 liter/100 km fogyasztást mértek városi környezetben, és ezzel a valaha tesztelt második legtakarékosabb autónak bizonyult! Csak a Toyota Yaris Cross előzte őt meg, szinte hihetetlen 2,73 l/100km fogyasztással…

A fennmaradó négy Toyotának sem volt azonban miért szégyenkeznie, amint az az alábbi táblázatból kiderül. A tíz legtakarékosabb típus közös jellemzője, hogy mindegyik távol-keleti, és mindegyik öntöltő hibrid.
Típus
Gyártás éve
Real MPG városi
Real MPG autópálya
Real MPG országút
Real MPG átlag
WLTP vegyes átlag
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
2020-
2,73
6,21
4,01
4,70
4,51
Toyota RAV4 2.5 Hybrid
2018-
3,07
7,45
5,23
5,76
5,30
Toyota Corolla 1.8 Hybrid
2018-
3,12
6,92
4,65
5,30
4,90
Suzuki Swace 1.8 Hybrid
2020-
3,26
7,36
4,84
5,62
4,40
Honda Civic 2.0 e:HEV
2022-
3,34
7,32
5,01
5,71
5,00
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
2020-
3,53
6,05
3,81
4,72
4,11
Toyota Yaris 1.5 Hybrid
2011-2020
3,53
7,49
4,91
5,74
3,60*
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid
2020-
4,11
6,51
3,87
5,04
4,60
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid
2018-
4,15
7,10
4,96
5,72
5,70
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid
2017-2023
4,30
7,12
5,43
5,96
5,40
* NEDC átlag