A kategória legbiztonságosabb autója a C-HR

A kategória legbiztonságosabb autója a C-HR

hirdetés
Az öt csillag volt a minimális elvárás: a Toyota második generációs kompakt szabadidőjárműve nem egyszerűen maximális teljesítményt ért el ez Euro NCAP tesztjén, hanem kategóriája legjobbjának bizonyult számos részterületen.
Komoly elvárásoknak kellett megfelelnie a második generációs Toyota C-HR-nek, hiszen elődje műfajteremtő, stílusalkotó modellként különösen magasra helyezte azt a bizonyos lécet.

Így volt ez az utas- és gyalogosvédelem terén is: 2016-os bemutatkozásakor az első kiadású C-HR a maga korának egyik legbiztonságosabb crossovereként zárta az Euro NCAP szigorú tesztjét.

A követelmények persze azóta csak még tovább szigorodtak, ám ez sem akadályozta meg a vadonatúj Toyotát abban, hogy kimaxolja a vizsgálatsorozatot.
Mindjárt eláruljuk a részleteket, de hadd lőjük le előre a poént: az aktuális, minden korábbinál magasabb követelményeket támasztó tesztprogramban egyetlen más kategóriatárs sem védi olyan hatékonyan a gyalogosokat és kerékpárosokat, mint a CH-R, de a gyermekutasok védelme, illetve a vezetőtámogató technológiák rendelkezésre állása és hatékony működése terén sincs egyetlen olyan kompakt crossover, amely legyőzné a kis Toyotát.
A négy részből álló vizsgálat első eleme a felnőtt utasok védelme. Itt minden testrész védelme kellőképpen hatékonynak bizonyult ahhoz, hogy az elöl utazók elkerüljék a súlyos sérüléseket. Az oldalirányú ütközések mindkét fajtája (nagy felületű, illetve pontszerű akadálynak ütközés – utóbbi a lámpaoszlopot szimulálja) kritikus vizsgálati elem az Euro NCAP tesztjein, hiszen a baleseti statisztikák szerint ennél a típusnál a legnagyobb a halálos kimenetelű ütközések aránya.
De nem a Toyota C-HR esetében: a modell 100 százalékosan teljesített a törésteszteken, utasait minden lehetséges módon a legmagasabb szinten óvja. Itt jegyezzük meg, hogy a C-HR frontális ütközésnél nem csak saját utasaira, de a másik autóban ülőkre is vigyáz: ez az úgynevezett ütközési kompatibilitás sokat számított a teszt során.
Az Euro NCAP először 2023-ban vizsgálta, milyen eséllyel lehet menekülni a vízbe zuhant autókból; a Toyota C-HR utasainak ebben a helyzeten sem kell feleslegesen aggódniuk.

Most jönnek a fent beharangozott sikerterületek. A Toyota nemcsak az ütközésektől védi a gyermekeket, de a feledékeny felnőttektől is: figyelmeztetőrendszer emlékezteti a vezetőt, ha célhoz érve bent felejti az autóban ott szundító gyermekét.

A közlekedés legsérülékenyebb szereplőire, a kerékpárosokra és gyalogosokra kiemelten hatékonyan vigyáz az autó: még azok a szerkezeti elemek is kíméletesen csillapítják az ütést, amelyek más típusoknál súlyos fejsérülést okozhatnak.
A vezetőtámogató szolgáltatások vizsgálatától valójában nem is várhattunk kevesebbet a legjobb minősítésnél, hiszen a Toyota alapelve a biztonság demokratizálása, ezért közismerten gazdag biztonsági felszereltséggel hozza forgalomba típusait. Az új generációs Toyota Safety Sense csomag számos eleme közül is kiemelkedett teljesítményével az autonóm vészfékrendszer, a finoman dolgozó sávban tartó robot, a jelzőtábla-felismerő rendszer, amely akár a sebességkorlátozást is betartja, ha a vezető úgy szeretné, valamint a vezető éberségét felügyelő funkció.