Az ötödik generációs modell megjelenésével a Toyota Prius hirtelen ismét a figyelem középpontjába került. Két rangos díjban is részesült a modellcsalád: az egyik az újonc formatervét ismeri el, a másik az előző négy széria vívmányai előtt emel kalapot.
Erősen indította pályafutását a vadonatúj, ötödik generációs Toyota Prius. A modell, amely Európában csak plug-in hibrid hajtáslánccal lesz kapható, a Red Dot formatervezési díjak idei kiadásában elnyerte a Best of the Best (a legjobbak legjobbika) címet. Ha laikus szemmel nézünk az autóra, akkor is érthető, mivel nyerte el a rangos szakmai zsűri szimpátiáját. Miközben az új Prius megőrizte azokat a jellegzetes stílusjegyeket, amelyek mindig is jellemezték elődeit – a háromszögként kicsúcsosodó karosszériát, a lapos orrkialakítást –, a tervezők olyan dinamikus, organikus vonalakkal vértezték fel a modellt, amelyek összecsengenek a Toyota elektromos jövőjét előrevetítő, új generációs típusok formai megoldásaival.
A gyökereit egészen 1955-ig visszavezető, jelen formájában az 1990-es évek óta fennálló Red Dot Design Awards zsűrijéhez három fő kategória (termékdizájn, kommunikációs dizájn és dizájnkoncepció) ötvenegy alosztályában évről évre több tízezer pályamunka érkezik. A bírák olyan változatos szempontok alapján minősítik a beküldött terveket, mint az adott termék újdonságértéke, ergonómiája, tartóssága, funkcionalitása vagy környezeti hatásai. Emellett sokat nyom a latban a termékekben megfogalmazódó jövőkép, értékrendszer; a termékek egyedi karaktere, letisztultsága.
Miközben a Red Dot Design Awards döntőbizottsága áttételesen, az újonc harmonikus formatervén keresztül ismerte el az előző négy modellgeneráció nagyságát, a brit Top Gear autós magazin ennél messzebb ment, és életműdíjjal tüntette ki a Priust. Indoklásuk szerint a modell felbecsülhetetlenül sokat tett azért, hogy a hibridtechnológia elterjedjen és közkedveltté váljon, illetve folyamatos ihletadó forrásként segítette a márka egyéb hibrid típusainak megjelenését.
„Amikor bemutattuk az első Priust, senki nem tudta, mi az a hibrid, a vásárlókat pedig különböző gúnynevekkel illették” – emlékezett vissza Ucsijamada Takesi, az az egykori cégvezető, akinek a Priust köszönheti a világ. „A korai ügyfelek jóvoltából viszont mára széles körben népszerűvé vált a technológia.”
„Amikor bemutattuk az első Priust, senki nem tudta, mi az a hibrid, a vásárlókat pedig különböző gúnynevekkel illették” – emlékezett vissza Ucsijamada Takesi, az az egykori cégvezető, akinek a Priust köszönheti a világ. „A korai ügyfelek jóvoltából viszont mára széles körben népszerűvé vált a technológia.”
Az ötödik generációs Prius európai kivitelének 2,0 literes benzinmotorja és nagy teljesítményű villanymotorja együtt 223 lóerőt ad le; az autó 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. A 13,6 kWh kapacitású akkumulátort feltöltve városban akár 111 kilométert haladhatunk egyhuzamban. Az új hibridüzemben 0,5 liter/100km-t fogyaszt, elektromos hajtással üzemeltetve pedig mindössze 11,4 kWh/100 km az energiafelhasználása. A futurisztikus modell már Magyarországon is rendelhető, a részletekről érdeklődjön a Carnet M5 Toyota munkatársainál!