Akárhányszor pillantunk rá, nem fog feltűnni, hogy a 2023-as modellévtől mindent sokkal jobban csinál a Toyota Yaris – pedig így van. Új hibrid hajtáslánccal, kibővített vezetőtámogató és multimédiás tudással és egy friss csúcsmodellel folytatja a népszerű városi autó.
Európában tíz Yaris-vásárló közül nyolc választja a hibrid hajtásláncot. Ezen az arányon nem lehet egyszerű tovább javítani, a Toyota mégis megpróbálja, méghozzá a leghatékonyabb módszerrel: az eddigi egy helyett kétféle hibrid egységet kínál városi autójához.
Az újonc valójában nem teljesen új, inkább az eddigi rendszer továbbfejlesztett változata, ám eltérő karaktereik miatt a Toyota úgy döntött, mindkét opciót a kínálatban hagyja. A benzinmotor és az erőátvitel ugyanaz tehát, viszont az elektromos komponensek a legújabb, ötödik generációs hibridrendszerből származnak. A nyomatékosabb villanymotor és a módosított vezérlés jóvoltából a rendszerteljesítmény 116 helyett 130 lóerő. Az áthangolt rendszer az eddigi 9,7-ről 9,2 másodpercre faragta le a Yaris Hybrid 0-100 km/órás gyorsulását, ám talán ennél is fontosabb, hogy a közvetlenebb gázreakcióknak köszönhetően dinamikusabban vezethető az autó – nem véletlenül szerelik mostantól ezzel a motorral a Yaris GR Sport modellváltozatot.
A fenti rendszerek szoftverjei éppúgy mobil adatkapcsolaton keresztül frissíthetők, mint a Toyota T-Mate biztonsági és vezetőtámogató funkciók. Itt egészen széles körű az előrelépés, a felsőbb kategóriákat idéző tudásra tett szert a Yaris: pontosabban észlel és reagál az ütközéselkerülő rendszer, a navigációs rendszer adatai alapján mindig felkészülten hajt be a kanyarokba, nem engedi kiszállni az utasokat, ha kerékpáros közeledik a parkoló Yarishoz, és figyelmezteti a sofőrt, nehogy bent felejtse gyermekét az autóban (jön a nyár, erre minden olvasónk különösen ügyeljen, az átforrósodó utastér percek alatt veszélyhelyzetet teremthet!), az adaptív tempomat finomabban reagál… a sort hosszan lehetne folytatni.
Ami a bevezetőben említett új csúcsmodellt illeti, azt látni kell, hogy értékeljük a szépségét: gazdag felszereltsége mellett látványos rajzolatú, 17 colos keréktárcsák, kékkel varrott beltéri elemek és egy exkluzív, új kék karosszériaszín emeli a Premiere Edition modellt a család többi tagja fölé.
Ami a bevezetőben említett új csúcsmodellt illeti, azt látni kell, hogy értékeljük a szépségét: gazdag felszereltsége mellett látványos rajzolatú, 17 colos keréktárcsák, kékkel varrott beltéri elemek és egy exkluzív, új kék karosszériaszín emeli a Premiere Edition modellt a család többi tagja fölé.