A legrobusztusabb Toyota a női szakértők kedvenc autója

A legrobusztusabb Toyota a női szakértők kedvenc autója

hirdetés
Ha női autóra gondolunk, nem feltétlenül a Toyota Land Cruiser jut eszünkbe. Annak a nyolcvan-egynéhány újságírónőnek azonban, akik a WWOTY zsűrijét alkotja, igen.
Ha a Women's Worldwide Car of the Year (WWCOTY) díj elnevezését le szeretnénk fordítani, nagyon kell ügyelni a szórendre: semmiképp ne hívjuk az év női autójának! A 2009-ben alapított szervezetnek ugyanis nem az a célja, hogy kiválassza a legcukibb, legkönnyebben parkolható, és egyéb közhelyes, előítéletes szempontok szerint legnőiesebb autókat. Ők ugyanúgy az év legkiválóbb új típusait keresik, mint az összes többi, hasonló díj zsűrije, ugyanolyan pontosan megfogalmazott szakmai szempontok szerint.

Az egyetlen különbség, hogy ezt a grémiumot kizárólag hölgyek alkotják – mérnökök, autóversenyzők, formatervezők, üzletasszonyok, akiket összeköt az autózás szeretete és az újságírás hivatása –, így a műszaki, praktikus és anyagi szempontokon túl a szubjektív vélemények terén talán más megfigyelések árnyalják a képet, mint egy férfiak által uralt zsűriben.
A Női Világ Év Autója (így helyes) díj szavazása során minden évben több kategóriában választanak győztest; a kategóriák száma és jellege pedig évről évre alakul, igazodva a piaci viszonyokhoz és az aktuális újdonságokhoz. Az elmúlt öt évben kivétel nélkül megválasztották a világ női évi terepjáróját: ez a kategória nem azonos a közúti használatra tervezett szabadidőjárművekkel, itt kőkemény terepalkalmasságú, mechanikus összkerékhajtású off-roaderek versengenek a rangos kitüntetésért.
Bár egy ilyen szavazás végeredményét soha nem lehet előre borítékolni, a Toyota Land Cruiser 250 műszaki, formai és emocionális szempontból egyaránt kiemelkedően ütőképes ajánlat. Európában dízelmotorral, míg Észak-Amerikában és Ázsiában egyedülálló módon hibrid hajtáslánccal kapható: minden piacon a helyi igényekhez igazítva kínál szuverén nyomatékot és csekély fogyasztást, és még egy világújdonság is belefért az ajánlatba.
Megjelenésében az ikonikus Land Cruiser 40-es szériát idézi, ha szeretnénk – ha inkább modern megjelenésű autóba ülnénk, a kerek helyett válaszhatjuk a szögletes lámpákat. A terepalkalmasságról a robusztus összkerékhajtás mellett fejlett elektronikus segédrendszerek gondoskodnak – és persze mindeközben a személyautóktól megszokott kényelmi, szórakoztató és aktív biztonsági funkciók sem hiányoznak.
Mindezek után nem véletlen, hogy a Land Cruiser 250 egy másik Világ Év Autója szavazáson is esélyes a győzelemre. A terepjáró a World Car Awards (WCA) finisében a top 10-es elődöntőben, valamint a legjobb formatervet elismerő dizájndíjért egyaránt versenyben van; a végeredményt április derekán hirdetik ki.