Független autóipari szakértők kidolgoztak egy, a valós használathoz közel álló, szigorú mérési ciklust. A teszteken aztán gyorsan kiderült, hogy semmi nincs, ami városban felérne a Toyota ötödik generációs hibrid hajtásláncával.
Amíg gyerekként csodáltuk az autókat, semmi nem volt fontosabb annál, mint hogy egy-egy típusba „mennyi van beleírva” (a fiatal olvasók kedvéért: meddig skálázták a sebességmérőt).
Aztán felnőtt autótulajdonosként, amikor a gépkocsi elsősorban használati tárgyként és költségvetési tételként van jelen az életünkben, sokkal fontosabbá válik az, hogy „mennyit eszik százon.”
Arra is gyorsan rájön az ember, hogy a hivatalosan feltüntetett fogyasztási adatoknak vajmi kevés közük van a valósághoz – arra persze alkalmasak, hogy összehasonlítsunk konkurens modelleket, de a mindennapokban hiába számítunk a katalógusértékekre.
Ezért olyan fontos, hogy a brit What Car? magazin kidolgozott egy, a tényleges használatot a lehető legpontosabban tükröző tesztciklust, és az ezt követő méréseket aprólékos pontossággal el is végzik az összes tesztautón, amely megfordul a szerkesztőségben. Az így létrejött hatalmas adatbázis már alkalmas arra, hogy a valóságot tükröző képet alkossunk egy-egy autó fogyasztásáról – nem feledve persze, hogy az egyéni vezetési stílus alapvetően befolyásolja a tényleges üzemanyag-felhasználást.
A kiadvány az elmúlt évek méréseit összegezve 2024 májusában összeállította minden idők legtakarékosabb városi autóinak a rangsorát. Pontosítunk: nem városi autókat mértek, hanem – méretosztálytól és hajtáslánctól függetlenül – azokat a típusokat sorolták fel, amelyek a legkevesebbet fogyasztották a Real MPG (azaz „tényleges fogyasztás”) névre keresztelt mérési szabvány városi körén. A Real MPG valójában egy laboratóriumi méréssorozat, akárcsak a WLTP, ám a szimulált útvonalakat nagyobb gondossággal állítják össze, ennek köszönhetően pontosabb a végeredmény.
A top 10-ben nem kevesebb mint hat Toyota-gyártmány szerepelt – köztük legnagyobb meglepetésre az aktuális RAV4 2,5 literes full hibrid hajtáslánccal szerelt változata! A tekintélyes méretű szabadidőjárműnél 3,07 liter/100 km fogyasztást mértek városi környezetben, és ezzel a valaha tesztelt második legtakarékosabb autónak bizonyult! Csak a Toyota Yaris Cross előzte őt meg, szinte hihetetlen 2,73 l/100km fogyasztással…
A fennmaradó négy Toyotának sem volt azonban miért szégyenkeznie, amint az az alábbi táblázatból kiderül. A tíz legtakarékosabb típus közös jellemzője, hogy mindegyik távol-keleti, és mindegyik öntöltő hibrid.
A fennmaradó négy Toyotának sem volt azonban miért szégyenkeznie, amint az az alábbi táblázatból kiderül. A tíz legtakarékosabb típus közös jellemzője, hogy mindegyik távol-keleti, és mindegyik öntöltő hibrid.
Típus | Gyártás éve | Real MPG városi | Real MPG autópálya | Real MPG országút | Real MPG átlag | WLTP vegyes átlag |
---|---|---|---|---|---|---|
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid | 2020- | 2,73 | 6,21 | 4,01 | 4,70 | 4,51 |
Toyota RAV4 2.5 Hybrid | 2018- | 3,07 | 7,45 | 5,23 | 5,76 | 5,30 |
Toyota Corolla 1.8 Hybrid | 2018- | 3,12 | 6,92 | 4,65 | 5,30 | 4,90 |
Suzuki Swace 1.8 Hybrid | 2020- | 3,26 | 7,36 | 4,84 | 5,62 | 4,40 |
Honda Civic 2.0 e:HEV | 2022- | 3,34 | 7,32 | 5,01 | 5,71 | 5,00 |
Toyota Yaris 1.5 Hybrid | 2020- | 3,53 | 6,05 | 3,81 | 4,72 | 4,11 |
Toyota Yaris 1.5 Hybrid | 2011-2020 | 3,53 | 7,49 | 4,91 | 5,74 | 3,60* |
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid | 2020- | 4,11 | 6,51 | 3,87 | 5,04 | 4,60 |
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid | 2018- | 4,15 | 7,10 | 4,96 | 5,72 | 5,70 |
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid | 2017-2023 | 4,30 | 7,12 | 5,43 | 5,96 | 5,40 |
* NEDC átlag