Akkumulátoros elektromos haszonjárművet mutatott be a Suzuki Japánban. A fejlesztés egy átfogó projekt elemeként gyorsítja fel a márka haladását a teljes villamosítás felé vezető úton.
A Suzuki két éve nyáron csatlakozott ahhoz a frissen létrehozott japán autóipari konzorciumhoz, amely két, egyformán ambiciózus célt tűzött ki maga elé. Az egyik, hogy azonosítsa a szállítmányozási iparágra váró kihívásokat az emissziócsökkentés terén és megoldásokat javasoljon azokra; a másik pedig, hogy ezeken keresztül elősegítse a társadalom és a gazdaság általános szénsemlegesítését. A Commercial Japan Partnership Technologies (röviden CJPT) nevű vállalat külső szakértők bevonásával kezdte meg a munkát, és elhatározták, hogy 2023 januárjától Fukusima prefektúrában, valamint Tokióban olyan energiagazdálkodási rendszer kiépítését kezdik meg, amely elősegíti a villamosított járművek széles körű elterjedését.
Ez egyrészt létfontosságú logisztikai szempontból, hiszen csak akkor van létjogosultsága az emissziómentes szállítmányozási megoldásoknak, ha azok nem járnak az állásidők meghosszabbodásával. Másrészt a települések zökkenőmentes működéséhez is elengedhetetlen, hogy az energetikai és infrastrukturális fejlesztések – az akkumulátortöltő rendszerektől az üzemanyagcellás járművek üzemeltetéséhez szükséges hidrogénkút-hálózatig – ne rójanak aránytalan terhet a lakosságra. A hatékony energiagazdálkodási rendszer kiépülése aztán lehetővé teszi, hogy az autógyártó elsődleges kompetenciájukra koncentrálva négy kategóriában fejlesszenek és hozzanak forgalomba károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni képes haszonjárműveket.
Ez egyrészt létfontosságú logisztikai szempontból, hiszen csak akkor van létjogosultsága az emissziómentes szállítmányozási megoldásoknak, ha azok nem járnak az állásidők meghosszabbodásával. Másrészt a települések zökkenőmentes működéséhez is elengedhetetlen, hogy az energetikai és infrastrukturális fejlesztések – az akkumulátortöltő rendszerektől az üzemanyagcellás járművek üzemeltetéséhez szükséges hidrogénkút-hálózatig – ne rójanak aránytalan terhet a lakosságra. A hatékony energiagazdálkodási rendszer kiépülése aztán lehetővé teszi, hogy az autógyártó elsődleges kompetenciájukra koncentrálva négy kategóriában fejlesszenek és hozzanak forgalomba károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni képes haszonjárműveket.
Igazodva ahhoz az általános szakmai meglátáshoz, hogy közepes és hosszú távolságokon a hidrogén-üzemanyagcellás technológia, míg rövid és ultrarövid távokon inkább az akkumulátoros elektromos hajtási rendszerek jelenthetnek optimális megoldást, a Suzuki és partnerei könnyű és nehéz üzemanyagcellás tehergépkocsik, valamint kompakt és mini akkumulátoros áruszállítók fejlesztését határozták el.
Ennek a többlépcsős folyamatnak az első kézzel fogható eredménye a május végén bemutatott Suzuki Every, amely a 2023-as pénzügyi évben, azaz még 2024 áprilisa előtt forgalomba is kerül Japánban. A mikrofurgonnak nem csak a 200 kilométer körüli hatótávolságot biztosító elektromos architektúrája vadonatúj fejlesztés, de magát a járművet is úgy tervezték, hogy minél tökéletesebben tudja kiszolgálni a szállítmányozás utolsó szakaszán felmerülő, speciális logisztikai elvárásokat. A 2450 mm-es tengelytávú jármű teljes hossza mindössze 3395 mm, magassága (1890 mm) pedig meghaladja szélességét (1475 mm), ami rendkívüli manőverezőképességet eredményez.
Bár a fenntartható szállítási megoldások megvalósítását célzó CJPT munkája független a Suzuki személyautó-részlegének idén meghirdetett villamosítási programjától, valószínű, hogy a két projekt kölcsönösen megosztja egymással tapasztalatait. Ami az utóbbi tervet illeti, annak értelmében 2030-ra minden öt, Európában értékesített új Suzukiból négy tisztán elektromos üzemű lesz; a középtávú stratégiáról ide kattintva olvashatnak részletesen.
Ennek a többlépcsős folyamatnak az első kézzel fogható eredménye a május végén bemutatott Suzuki Every, amely a 2023-as pénzügyi évben, azaz még 2024 áprilisa előtt forgalomba is kerül Japánban. A mikrofurgonnak nem csak a 200 kilométer körüli hatótávolságot biztosító elektromos architektúrája vadonatúj fejlesztés, de magát a járművet is úgy tervezték, hogy minél tökéletesebben tudja kiszolgálni a szállítmányozás utolsó szakaszán felmerülő, speciális logisztikai elvárásokat. A 2450 mm-es tengelytávú jármű teljes hossza mindössze 3395 mm, magassága (1890 mm) pedig meghaladja szélességét (1475 mm), ami rendkívüli manőverezőképességet eredményez.
Bár a fenntartható szállítási megoldások megvalósítását célzó CJPT munkája független a Suzuki személyautó-részlegének idén meghirdetett villamosítási programjától, valószínű, hogy a két projekt kölcsönösen megosztja egymással tapasztalatait. Ami az utóbbi tervet illeti, annak értelmében 2030-ra minden öt, Európában értékesített új Suzukiból négy tisztán elektromos üzemű lesz; a középtávú stratégiáról ide kattintva olvashatnak részletesen.