Az évszázad derekára teljesen szénsemlegessé tenné európai tevékenységeit a Suzuki. Ehhez kapcsolódóan számos akkumulátoros elektromos modellt fognak bevezetni, ez azonban csak része a vállalat középtávú terveinek.
Értékekben bővelkedő termékek és ügyfélközpontú szemlélet: a Suzuki ezen kettős irányelv mentén vázolta fel a következő évtizedre vonatkozó növekedési stratégiáját. A tervezet nem csupán a vállalat gyarapodásának ívét rajzolja fel, hanem azt is célul tűzte ki, hogy az autógyártó hozzájáruljon azon régiók és közösségek gyarapodásához, amelyekben tevékenységeit folytatja.
Ezek közül számunkra értelemszerűen Európa a legfontosabb, amely több értelemben mintapiacként szolgál majd a Suzuki globális tevékenységei számára. Mindenekelőtt a villamosítás terén fog élen járni az öreg kontinens a vállalat hálózatán belül: a márka a 2024-es pénzügyi évben megkezdi az akkumulátoros elektromos modellek bevezetését. Ezek először a Suzuki elsődleges kompetenciáihoz igazodva a városi méretosztályban, illetve a szabadidőjárművek mezőnyében lépnek piacra. 2030-ra nem kevesebb mint öt tisztán elektromos típussal rendelkezik majd a Suzuki Európában. Ezek elérhetősége pontosan igazodik majd a hatályos szabályozásokhoz, illetve ügyféligényekhez, azaz várhatóan Európán belül is differenciálni fogja termékpalettáját a márka. 2030-ra az Európában értékesített Suzukik négyötöde (80%) teljesen emissziómentes lesz.
Ami a Suzuki másik két elsődleges piacát, Japánt és Indiát illeti, ott az eladások jóval kisebb hányadát (2030-ra 20, illetve 15 százalékot) fogják kitenni képviselni a villanyautók. Japánban már az idei évben megjelenik a Suzuki első akkumulátoros elektromos miniautója, amelyet később további öt típus követ. Emellett új hibrid hajtásláncokat is bevezet a gyár. Indiában szintén fél tucat villanyautó mellett komoly hangsúlyt kapnak az alternatív üzemanyagú (sűrített földgáz, biodízel, etanol) belső égésű motorok.
Az elektromos átállás fontos mérföldkő lesz abban a folyamatban, amelynek eredményeként teljes európai tevékenységét szénsemlegessé kívánja tenni a Suzuki. Ez várhatóan az évszázad derekára valósul meg; ugyanakkor, amikor a márka Japánban is teljesen kiküszöböli környezeti lábnyomát. A szénsemlegesség a gyártást (így Esztergom működését) is érinti, amit három alapelv összehangolt érvényesítésével készül megvalósítani a gyár.
Az egyik a so-so-kei-tan-bi (kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szépséges) filozófiája, amelyet a Suzuki digitális átállással megerősítve 2030-ra megvalósítja az intelligens gyártólétesítmény koncepcióját, ahol az adatáramlás, az anyagmozgatás és az energiafelhasználás optimalizálásával és leegyszerűsítésével teremtik meg az alkalmazkodóképes, rugalmas és agilis gyártás feltételeit. A Suzuki célja, hogy a célszerűtlenségeket kiküszöbölve a konkrétumokra (az adott helyre, termékre és helyszínre) összpontosítson. Ez pontosan összecseng a fent említett regionális fókusz gondolatával, és tovább erősíti a Suzuki azon filozófiáját, hogy minden esetben izgalmas, energikus, különleges termékekkel gazdagítsa a piacot.
A Suzuki gyártási és terméktervei nemcsak az autóipari tevékenységeket érintik, hanem a vállalat motorkerékpár- és hajómotor-üzletágait is. Mindkét területen szerephez jutnak az akkumulátoros elektromos hajtásláncok – a motorkerékpároknál az eladások 25%-át, a hajómotoroknál 5%-át teszik majd ki. Ugyanakkor a hosszútávú (országúti, illetve tengeri) közlekedésre szánt, nagy teljesítményű típusok továbbra is belső égésű motortechnológiát alkalmaznak, ám szénsemleges üzemanyagokra átállítva.
Egy új mobilitási területen is meg fogja vetni a lábát a Suzuki: a közlekedés fogalmának átalakulásához, az új piaci szegmensek kialakulásához igazodva innovatív eszközöket és megoldásokat kínál személyes mozgásukban korlátozott ügyfeleinek. Ilyen a Kupo névre hallgató szeniorjármű, amely azok számára biztosítja a mobilitás szabadságát, akik idős koruk miatt lemondani kényszerülnek az autózásról, vagy az M2 Labo vállalattal közösen fejlesztett Mobile Mover: egy fejlett önvezető képességekkel rendelkező, robotizált platform, amelynek a mezőgazdaságban, az iparban, az elektronikus kereskedelemben és számos további területen is van létjogosultsága.
A fent vázolt célok megvalósítását az évtized végéig 4500 milliárd japán jennel (12 billió Ft) támogatja a Suzuki. Ennek az összegnek a 40%-át fordítják az elektromos járműtechnológiák fejlesztésére és gyártására. Ezzel párhuzamosan a Suzuki 2030-ra meg szeretné duplázni eladásokból származó nettó bevételeit (2021-hez képest).
A fent vázolt célok megvalósítását az évtized végéig 4500 milliárd japán jennel (12 billió Ft) támogatja a Suzuki. Ennek az összegnek a 40%-át fordítják az elektromos járműtechnológiák fejlesztésére és gyártására. Ezzel párhuzamosan a Suzuki 2030-ra meg szeretné duplázni eladásokból származó nettó bevételeit (2021-hez képest).