Forradalmasítaná a tömegközlekedést a Suzuki

Forradalmasítaná a tömegközlekedést a Suzuki

hirdetés
Folytatja a mobilitás vadonatúj területeinek feltérképezését a Suzuki. Ezúttal a mikroméretű önvezető iránytaxik világában szerez tapasztalatot az autógyártó.
Csak elismeréssel lehet nyilatkozni arról az új keletű stratégiáról, amelynek keretében a Suzuki a mobilitás vadonatúj, néhány évtizede még egyáltalán nem létező területeibe pillant be.

Ilyen a városi légi közlekedés, ahol a világ egyik vezető szakértőjével kötött együttműködési megállapodást; ilyen a néhány száz méter megtételére szolgáló, ultrakis méretű személyes közlekedési eszközök piaca; vagy a teljesen automatizált logisztikai megoldások.

Szellemiségében leginkább ez utóbbiakhoz köthető az a megállapodás, amelyet az észak-amerikai Glydways startupvállalkozással kötött a Suzuki.
A 2016-ban alapított Glydways specialitása az „igény szerint rendelkezésre álló, személyes gyors mobilitási eszköz.” Ez a jól csengő, bár kissé nyomasztóan bonyolult kifejezés olyan akkumulátoros, önvezető járműveket takar, amelyek kifejezetten számukra fenntartott forgalmi sávokban közlekednek. Ez a definíció egyben arra is rámutat, hogy a Glydways nem egyszerűen járművet alkotott, hanem a városi közösségi közlekedési rendszereket szeretné alapjaiban forradalmasítani.
A Suzuki egyelőre csupán pénzügyi befektetőként támogatja a Glydways tevékenységeit, ugyanakkor a két vállalat máris megkezdte a legmagasabb szintű tárgyalásokat az esetleges közös fejlesztésről és gyártásról.

„Rendkívül érdekfeszítőnek találjuk a Glydways azon törekvését, hogy kompakt járművek, valamint kifejezetten ezekhez fejlesztett, kis tömegű infrastruktúra alkalmazása révén oldják meg a közlekedés világszerte felmerülő problémáit” – méltatta az amerikai startup küldetését Szuzuki Oszamu cégelnök.

„A Glydways stratégiája több ponton összecseng a Suzuki ’kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szép’ filozófiájával, ezért örömünkre szolgál, ha a kis méretű járművek fejlesztése és gyártása terén szerzett tapasztalatainkkal és szakértelmünkkel, valamint kapcsolódó technológiánkkal hozzájárulhatunk munkájuk sikeréhez.”

A japán kei car mikrojárművekhez hasonló méretű Glydcar elsősorban azokban a városokban jelenthet életképes alternatívát, ahol nem épült ki kötött pályás közösségi közlekedési hálózat: itt ugyanis valós megtakarításokat lehet elérni azzal, hogy sem síneket, sem alagutakat nem kell építeni, de még buszsávra sincs szükség: a négyszemélyes, önvezető mikrojárműveknek nem kell több hely, mint egy kerékpársávnak.

Az elképzelés szerint az utazóközönség okostelefonos alkalmazásból hívna magának Glydcart, amely aztán megállás nélkül szállítaná utasait a megadott címre.
Képek: Glydways