Letaszították a Suzukit a trónról, de nem szomorkodik

Letaszították a Suzukit a trónról, de nem szomorkodik

hirdetés
Átrendeződtek az erőviszonyok a hazai újautó-eladási rangsor élén: a tavalyi évet bronzérmesként záró Suzuki Vitara két helyet ugrott előre, és visszavette első helyét az S-Crosstól.
Már régen nem adott, hogy a Suzuki vezeti a hazai újautó-eladásokat. Míg a hőskorban megfizethető, megbízható típusaival, hazai gyártói jelenlétével magától értetődően állt a piac élén a márka, ma már ennél jóval többre van szükség ahhoz, hogy dominálhasson az eladásokban. Annál is nagyobb fegyvertény, hogy az év első három hónapjának mérlege alapján a Suzuki több kulcsfontosságú modellje is szegmense élén áll – és ha nem az élén, akkor egy márkatárs mögött ugrásra készen, a második helyen.

A Suzuki Vitara 2016 és 2021 között minden évben megkérdőjelezhetetlenül vezette a hazai eladásokat. 2022-ben aztán a teljeskörűen megújult Suzuki S-Cross annyival többet nyújtott közvetlen elődjénél, hogy a vevők nem tudtak ellenállni neki: a Vitara nővére 2022-ben és 2023-ban is a hazai piac legnagyobb számban eladott könnyű gépjárművének bizonyult.
Hogy mit hoz a 2024-es év, még nem tudjuk, az viszont bizonyos, hogy az első három hónap végére megfordult a házon belüli rangsor: a Vitara 2534 eladott autóval átvette a vezetést, az S-Cross pedig 1966 darabos forgalmával a második helyről ünnepelheti márkatársát.
A Vitara ráadásul saját magának köszönheti sikerét: több mint megduplázta(!)eladásait az előző év azonos időszakához képest – az S-Cross is erősödött, ám „csupán” 79 százaléknyit.

Nem lesz könnyű dolga az S-Crossnak, ha újra az élre törne, hiszen éppen érkezik a Vitara megújult, frissített változata, amely újabb indokot ad majd a vevőknek.

Az egykori slágermodell Swiftnek ma nehéz dolga van a szabadidőjárművek uralta piacon, ám saját műfajában még mindig nem talál legyőzőre: több mint másfélszer annyi talált belőle gazdára, mint a második legkeresettebb kisautóból; a 21,4 százalékos piaci részesedés magáért beszél.
Ez a teljesítmény különösen annak fényében jelentős, hogy tavaly három modell is megelőzte a kis Suzukit a B szegmensben – ezeknél azonban mostanra elmúlt az újdonság varázsa, a Swift vonzerején viszont a jelek szerint nem fog az idő.
Ez a három típus önmagában is meghatározza a Suzuki teljesítményét, és biztosítja a márka első helyét a hazai piacon. Nem hagyhatjuk azonban ki a felsorolásból a Jimny Van könnyű haszonjárművet, amely 49,6 százalékos piaci részesedéssel uralja a személyautó-alapú furgonok piacát – nem véletlenül, hiszen fejlett összkerékhajtásával és szívós motorjával szó szerint az ország bármely pontjára képes fennakadások nélkül eljuttatni a szabályos téglatest alakú raktérben elhelyezett árut.

Forrás: Datahouse