Megbízhatósággal taroltak a Suzukik

Megbízhatósággal taroltak a Suzukik

hirdetés
Európa egyik legrangosabb megbízhatósági felmérésén utasította maga mögé a konkurenciát a Suzuki több típusa. Van olyan modell, amelynél nem tudtak hibáról beszámolni.
Az internet valóságos áldás a tudatos fogyasztók számára: számtalan fórumon tájékozódhatnak a megvásárolni kívánt termékek, kiszemelt szolgáltatások minőségéről, hozzáférhetnek más felhasználók tapasztalataihoz. A rengeteg információból azonban olykor nehéz kihámozni a lényeget, és bizony egyre nagyobb gyakorlat kell ahhoz, hogy meg tudjuk különböztetni az elfogult véleményeket a tárgyilagos összefoglalóktól. Ezért kulcsfontosságúak az olyan összegző felmérések, amelyek azonos keretrendszer szerint gyűjtik össze az első kézből származó benyomásokat, és ennek a strukturált formának köszönhetően osztályozhatóvá, rangsorolhatóvá teszik a piaci szereplők – jelen esetben a járművek és gyártóik – képességeit és jellemzőit.
A brit What Car? magazin 2017 óta minden évben felkéri olvasóit, hogy osszák meg a szerkesztőséggel az autójuk használatával, azon belül is karbantartási igényével szerzett tapasztalatokat. A kérdések áttekinthető, releváns képet festenek az egyes típusok megbízhatóságáról, javítási költségeiről, ami fontos információ lehet a potenciális vásárlók számára. A felmérés mostanra messze túlnőtt eredeti keretein, a jellemzően bőven húszezer feletti résztvevői számból adódó, tengernyi adatot ezért nem egyszerre dolgozza fel a szerkesztőség: először a leginkább kézenfekvő szempontok (méretosztályok, kategóriák, illetve márkák) mentén állítják fel a rangsort, majd ha ezzel készen vannak, jöhetnek a specifikusabb összehasonlítások.
A Suzuki hagyományosan kiemelkedően jól teljesít ezeken az olvasói felméréseken. Míg tavaly az abszolút legmegbízhatóbb márkának bizonyult, idén újfent kiemelkedő eredmények születtek. Ezek egy részéről már korábban beszámolt a magazin, így már tavasszal kiderült, hogy az Ignis és a Swift egyaránt kategóriájának legmegbízhatóbb képviselője. Május derekán pedig egy új szempont szerint is sorrendet állított a szerkesztőség: arra voltak kíváncsiak, melyek a piac legmegbízhatóbb hibrid járművei.
Idestova huszonöt éve vannak jelen az autóiparban a belső égésű motort villanymotorral kiegészítő hajtási rendszerek. Ezek a full hibridek rövid távon akár tisztán elektromosan is képesek mozgatni az autót, de elsődleges feladatuk nem ez, hanem hogy villanymotorjukkal átsegítsék a benzinmotort annak kedvezőtlen hatásfokú üzemi tartományain, és ezzel érjenek el jelentős fogyasztás- és emissziócsökkentést.
A negyed évszázad alatt számtalan autógyártó tökéletesítette a hibrid rendszereket, így joggal gondolhatnánk, hogy mára minden gyermekbetegséget kikúráltak. Az igazság azonban az, hogy az ügyfelek csupán egy full hibrid modell esetében számoltak be teljes hibamentességről: ez pedig a Suzuki Vitara volt!

A 100%-os megbízhatósági index pontosan azt jelenti, amit a hétköznapi életben értenénk alatta: a megkérdezett Vitara-tulajdonosok közül senki nem számolt be meghibásodásról. Tegyük hozzá, hogy a Suzuki Vitara mild hibrid változata szintén a legjobbak közé tartozik: itt 96,7 százalékos megbízhatósági rátával számolhatunk, ami ugyancsak elismerésre méltó. Érdemes megemlíteni, hogy a hibrid modellek esetében rendkívül széles a szórás, a legkevésbé megbízható típus, egy prémium plug-in hibrid szabadidőjármű 58,8 százalékos megbízhatósággal „dicsekedhet.”
A győzelem felett érzett örömünket csak az csorbíthatja, hogy a Vitara nem kapható a Suzuki összes globális piacán, így léteznek országok, ahol esély sincs hozzájutni a problémamentesen üzemben tartható modellhez. A jelentős dél-afrikai piacon azonban most mégsem ez foglalkoztatja a Suzuki stábját és rajongótáborát, hanem az a példa nélkül álló, tripla győzelem, amelyet a helyi Év Autója szavazáson aratott a márka.
A Cars magazin által lebonyolított szakmai szavazáson a szakmai zsűri megítélése és a nagyközönség véleménye alapján választják ki az év legjobb újdonságait. Az idén hetedik alkalommal megszervezett eseményen tizenhárom kategóriában hirdettek győztest – és közülük háromban Suzuki vitte el a pálmát! Az alapos szakújságírói teszteket felhasználói véleményekkel kombináló szavazáson a miniautók között a Suzuki Swift bizonyult az év legjobbjának (maga mögé utasítva többek között saját márkatársát, a Celeriót), míg a városi kisautók mezőnyében a Suzuki Baleno győzedelmeskedett illusztris vetélytársak ellenében. A márka harmadik kategóriagyőzelmét a Suzuki Grand Vitara érte el a belépő szabadidőjárművek között, amely egyébként nem csak névrokona az Esztergomban készülő Vitarának: a két autó közös padlólemezre épül, így bármelyikük dicsősége a másikat is beragyogja.