renault-megane-e-tech-electric

Repülőgép-gyártóval fejleszti a jövőt a Renault

hirdetés
Vajon mit adhat egymásnak a világ legnagyobb aeronautikai vállalata és Franciaország első számú autógyártója? Az Airbus és a Renault-csoport kooperációja felgyorsíthatja a fejlődést az autóipar egyik legfontosabb aktuális fejlesztési területén.
Amióta csak léteznek aeroplánok és automobilok, azóta álmodik az emberiség ennek a két műszaki csodának az ötvözéséről. Nem véletlenül kezd el hevesebben dobogni a szív, amikor arról hallunk, hogy a Renault közös fejlesztési projektbe kezd az Airbus vállalattal, a világ első számú repülőgép-gyártójával. Le kell azonban hűtenünk a kedélyeket: a két cégcsoport nem repülő autót készül fejleszteni. Együttműködésük nyomán azonban legalább ilyen izgalmas – és sokszorta praktikusabb – termékek jöhetnek létre.
A két vállalat a XXI. század talán legfontosabb mobilitási feladatára, a károsanyag-kibocsátás csökkentésére keres innovatív megoldásokat. A kutatási-fejlesztési célú együttműködési megállapodás konkrét célja, hogy az autóiparban, illetve a légijármű-gyártásban szerzett kompetenciákat kölcsönösen kihasználva, a szinergiákat megerősítve gyorsítsák fel villamosítási törekvéseik megvalósulását. A stratégiai kooperáció első feladata, hogy eljuttassák a gyakorlati felhasználás kapujába azokat a technológiákat, amelyek lehetővé teszik egy későbbi hibrid elektromos Airbus repülőgép kifejlesztését és megépítését.
Ha az autóiparban akadályt gördítenek az elektromos mobilitás fejlődése és elterjedése elé a jelenleg rendelkezésre álló energiatárolási technológiák korlátai, ez fokozottan érvényes a légi közlekedésre. A Renault és az Airbus elsőként az energiaszabályozás optimalizálásán, illetve az akkumulátorok tömegének csökkentésén fog dolgozni, hosszú távú céljuk pedig nem más, mint hogy kijelöljék azt a folyamatot, amely mentén a jelenlegi, lítiumion-szerkezetű energiatároló rendszerekről átállnak a nagyjából kétszeres energiasűrűséget kínáló szilárdtest-akkumulátorokra. Az előzetes elképzelések szerint ez akár már 2030-ra megvalósulhat. Ez kulcsfontosságú mérföldkőnek bizonyulhat mindkét vállalat azon – egymástól függetlenül megfogalmazott – célkitűzésének a megvalósításában, hogy 2050-re globális tevékenységeik egészére vetítve elérjék a teljes szénsemlegességet.
Ehhez szervesen kapcsolódva a partnerek ezeknek a leendő, fejlett akkumulátorrendszereknek a teljes élettartamára vetített összes kérdéssel és kihívással igyekeznek foglalkozni, a gyártástól kezdve az újrahasznosíthatóságig, kiemelt figyelmet szentelve a technológia szénlábnyomának. Az Európában előzmények nélküli, iparágak közötti együttműködés nemcsak technológiai áttörésre készül, hanem arra is, hogy felgyorsítsák és mindenki számára zökkenőmentessé tegyék az ilyen és ezekhez hasonló forradalmian újszerű, alternatív hajtási rendszerek jogi engedélyeztetését.