Végigpróbáltuk a Renault összes hibridjét.
A Renault a már meglévő elektromos választéka mellett többféle hibridet is kínál a vevőknek.
A Magyarországon kapható hármat teszteltük.
Jelenleg, az egyre szigorodó CO2-kibocsátási normák mellett egyik autógyártó sem kerülheti el, hogy modelljeinek legalább egy részét ne lássa el valamiféle elektromos hajtással.
Szerencsére a Renault nem ma kezdte, eddig is volt már számos teljesen elektromos autója, – ott volt a Fluence Z.E. vagy hogy a jelennél maradjunk, a Zoe, amiből már a második generáció is a piacon van, és van elektromos dobozos kisáruszállítójuk, a Kangoo Z.E. de a teljesen elektromos kínálat mellett már többféle hibrid hajtással ellátott Renault is kapható.
Ilyen a Clio, amely a kisebb, illetve a Captur és a Megane is, amelyek viszont már a nagyobb akkumulátoros rendszert kapták meg.
Jelenleg, az egyre szigorodó CO2-kibocsátási normák mellett egyik autógyártó sem kerülheti el, hogy modelljeinek legalább egy részét ne lássa el valamiféle elektromos hajtással.
Szerencsére a Renault nem ma kezdte, eddig is volt már számos teljesen elektromos autója, – ott volt a Fluence Z.E. vagy hogy a jelennél maradjunk, a Zoe, amiből már a második generáció is a piacon van, és van elektromos dobozos kisáruszállítójuk, a Kangoo Z.E. de a teljesen elektromos kínálat mellett már többféle hibrid hajtással ellátott Renault is kapható.
Ilyen a Clio, amely a kisebb, illetve a Captur és a Megane is, amelyek viszont már a nagyobb akkumulátoros rendszert kapták meg.
A full elektromosoknál valamivel racionálisabb – olcsóbb és a kétféle üzemmód miatt kevesebb kompromisszumot követelő – megoldásnak tűnő hibrid kínálat jelenleg kétféle hajtásláncból áll a Renault-nál. Bár felépítésük nagyon hasonló, azért van köztük pár apró különbség is. Kezdjük a legkisebb a Clióban megtalálható, 140 lóerős rendszerteljesítményre képes E-TECH hibriddel.
Ez a hagyományos, de a kettős szívócső-befecskendezéssel, az elektromos vízpumpával, valamint az alkalmazott súrlódáscsökkentő bevonatnak köszönhetően még takarékosabbá varázsolt 1,6 literes szívó benzinmotorból, az ahhoz kapcsolódó két darab villanymotorból, – egy kisebből és egy nagyobból – illetve az akkumulátorból és az intelligens váltóból áll.
Ez a hagyományos, de a kettős szívócső-befecskendezéssel, az elektromos vízpumpával, valamint az alkalmazott súrlódáscsökkentő bevonatnak köszönhetően még takarékosabbá varázsolt 1,6 literes szívó benzinmotorból, az ahhoz kapcsolódó két darab villanymotorból, – egy kisebből és egy nagyobból – illetve az akkumulátorból és az intelligens váltóból áll.
A két villanymotor teljesítménye nagyon különböző, a nagyobb főként az autó mozgatásáért felel, de motorféküzemben képes tölteni az akkumulátorokat is, míg a kisebb feladata a motorindítás és képes tölteni az akkumulátorokat is, valamint van még egy trükkje, ez hangolja össze a benzinmotor és a váltó fordulatszámát váltásoknál. Erre azért van szükség, mert a körmös kapcsolású sebességváltóban sem kuplung, sem szinkrongyűrű nincs, így csak akkor kapcsolható egy-egy fokozat, ha a fogaskerekek azonos fordulatszámmal forognak.
A valódi, nem csupán virtuális fokozatokkal rendelkező, igen jó hatásfokú váltóban a villanymotoroknak kettő, míg a termikus motornak négy fokozat jut, és összesen tizenötféle hajtáskombinációt tud összehozni, amiből tizenkettő használható hajtásra. A rendszer különlegessége még az, hogy álló helyzetből mindig elektromos hajtással indul az autó, és 15 km/órás sebesség alatt a benzinmotor nem is képes közvetlenül bekapcsolódni az autó mozgatásába és a hátramenet is kizárólag elektromos hajtással működik.
Komolyabb tisztán elektromos hatótávot lehet leautózni a konnektorról is tölthető, hivatalos nevén E-TECH Plug-in Hybridnek szólított, 160 lóerős teljesítményű rendszerrel, amit a Captur és a Megane kapott meg. Egyelőre a zöld rendszám kínálta előnyöket is élvezheti.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/10/19/renault-hibridek-clio-captur-megane/
A valódi, nem csupán virtuális fokozatokkal rendelkező, igen jó hatásfokú váltóban a villanymotoroknak kettő, míg a termikus motornak négy fokozat jut, és összesen tizenötféle hajtáskombinációt tud összehozni, amiből tizenkettő használható hajtásra. A rendszer különlegessége még az, hogy álló helyzetből mindig elektromos hajtással indul az autó, és 15 km/órás sebesség alatt a benzinmotor nem is képes közvetlenül bekapcsolódni az autó mozgatásába és a hátramenet is kizárólag elektromos hajtással működik.
Komolyabb tisztán elektromos hatótávot lehet leautózni a konnektorról is tölthető, hivatalos nevén E-TECH Plug-in Hybridnek szólított, 160 lóerős teljesítményű rendszerrel, amit a Captur és a Megane kapott meg. Egyelőre a zöld rendszám kínálta előnyöket is élvezheti.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/10/19/renault-hibridek-clio-captur-megane/