A hagyományos benzin- és dízelmotoros változatok után most tisztán elektromos hajtáslánccal is bemutatkozott a kategóriateremtő Renault Kangoo. Az újonc az emissziómentes közlekedés előnyeit társítja az alapmodell rendkívüli praktikumával.
Hogy maga elé kitűzött villamosítási célját megvalósíthassa, és 2030-től kizárólag tisztán elektromos modelleket forgalmazzon Európában, a Renault folyamatosan bővíti akkumulátoros típusainak kínálatát. Az új generációs Mégane E-Tech Electric kompakt crossover után most a Kangoo E-Tech Electric modellből is elkészült a személyszállító kivitel.
A Kangoo villamosítása kihagyhatatlan volt, hiszen már az elődmodell elektromos változata is népszerű volt világszerte, ráadásul mint a városi áruszállítás bajnoka, ideális alany volt az emissziómentes hajtáslánc befogadására. A kívül kompakt, belül hatalmas autó személyszállító verziója nagy kedvenc a kisgyermekes családok körében: a 850 literes csomagtartó gond nélkül nyeli el az összecsukott babakocsikat, a hátsó üléssoron három gyermekülés elhelyezése sem okoz gondot, a helykihasználást (az elektromos verzió esetében) eltolható hátsó ülések és szerszámok nélkül szerelhető tetőcsomagtartó-sín fokozza. És hát mi volna családbarátabb egy olyan járműnél, amely csendes működésével és környezetkímélő, tiszta üzemével konkrétan és átvitt értelemben egyaránt vigyázza a gyermekek álmát?
Ahogy a furgon, a Kangoo személyszállító kivitele is 90 kW-os (122 LE), 245 Nm-es villanymotort kapott. Ez alaphelyzetben dinamikusan mozgatja az autót, ha pedig maximális takarékossággal szeretnénk közlekedni, az Öko üzemmód 110 km/órában korlátozott végsebességet, valamint 56 kW-ra (76 lóerőre) visszafogott motorteljesítményt enged.
Az új modellt eleve úgy tervezték meg, hogy padlója alatt elférjen a nyolc, külön-külön szervizelhető cellából álló, nettó 45 kWh összkapacitású akkumulátor, amire a Renault 8 éves, 160 ezer kilométeres hatótávolság-garanciát vállal. Az akku 7,4, 11 vagy 22 kW-os váltóáramú, illetve 80 kW-os egyenáramú töltőről tölthető. Utóbbi esetben fél óra alatt 170 kilométerre elegendő energiát vehetünk magunkhoz, míg a külön megrendelhető, legnagyobb teljesítményű váltóáramú töltő – amelyhez folyadékhűtést kap az akkumulátor – 2 óra 30 perc alatt tölti 80%-ra a lemerült akkut. A töltési folyamat okostelefonról, távvezérléssel időzíthető, ahogy a töltőre csatlakoztatott jármű állóhelyzeti előhűtési, -fűtési funkciója is. A mindennapi használatot a navigációs rendszer hatótávolság-kijelző, illetve töltőállomás-kereső funkciói segítik.
Egy feltöltéssel WLTP-norma szerint 285 kilométert tehetünk meg a Kangoo-val. A hatótávolság növelésére szolgál az utastér már említett előkondicionálása, a több lépcsőben állítható erősségű fékenergia-visszanyerés, valamint a kétzónás klímaberendezést támogató hőszivattyú, amely -15°C és +15°C közötti külső hőmérsékleti tartományban akár 30 extra kilométert jelent. Szintén az energiatakarékosságot szolgálja a szélvédő, a kormány és az ülés elektromos fűtése, amely sokkal takarékosabban ér el hőkomfortot, mint a hagyományos utastérfűtés.