Amikor a Renault négy évvel ezelőtt bemutatta azt a prototípust, amely egyrészt a Renaulution villamosítási stratégia jelképévé vált, másrészt a mai R5 E-Tech Electric előfutára volt, valami megmozdult a márka életében.
Noha a vállalat vezetése korábban egyértelműen elzárkózott attól, hogy múltidéző (retro) típussal szolgálják ki a pillanatnyi divatot, Luca de Meo vezérigazgató felismerte, hogy minden márkának szüksége van legalább egy olyan modellre, amely minden más típusnál intenzívebben tükrözi az adott autógyártó karakterét, értékeit, személyiségét, ezért felkérte formatervező csapatát, hogy az eredetileg az egyik dizájnerük által önszorgalomból, lelkesedésből elkészített koncepciót dolgozzák ki részletesen.
Noha a vállalat vezetése korábban egyértelműen elzárkózott attól, hogy múltidéző (retro) típussal szolgálják ki a pillanatnyi divatot, Luca de Meo vezérigazgató felismerte, hogy minden márkának szüksége van legalább egy olyan modellre, amely minden más típusnál intenzívebben tükrözi az adott autógyártó karakterét, értékeit, személyiségét, ezért felkérte formatervező csapatát, hogy az eredetileg az egyik dizájnerük által önszorgalomból, lelkesedésből elkészített koncepciót dolgozzák ki részletesen.