Amikor a Renault 1961-ben bevezette korszakalkotó kisautóját, az R4-est (más néven 4L), még egészen másképp festett Európa úthálózata, mint manapság.
Vidéken magától értetődő volt, hogy nincs minden út leaszfaltozva, az esőzések könnyen sártengerré változtatták a poros ösvényeket – de hát közlekedni muszáj volt, ezért az R4-est úgy tervezték meg, hogy futóműve minden buckával, kátyúval és bakháttal megbirkózzon – ami pedig az erőt illeti, arra nem volt gond, hiszen a 3,66 méteres apróság mindössze 600 kilót nyomott.
A modern R4-es hosszabb is, nehezebb is, futóművét pedig az azóta jelentősen feljavított útminőséghez optimalizálták.
Vidéken magától értetődő volt, hogy nincs minden út leaszfaltozva, az esőzések könnyen sártengerré változtatták a poros ösvényeket – de hát közlekedni muszáj volt, ezért az R4-est úgy tervezték meg, hogy futóműve minden buckával, kátyúval és bakháttal megbirkózzon – ami pedig az erőt illeti, arra nem volt gond, hiszen a 3,66 méteres apróság mindössze 600 kilót nyomott.
A modern R4-es hosszabb is, nehezebb is, futóművét pedig az azóta jelentősen feljavított útminőséghez optimalizálták.