Besározták a Renault R4-est, jól áll neki!

Besározták a Renault R4-est, jól áll neki!

hirdetés
Az eredeti Renault 4L-nek konkrétan mindegy volt, milyen útviszonyok között közlekednek vele, és ez a szemlélet a modern utódtól sem áll távol – különösen, miután tervezői elképzelték, hogyan mutatna expedíciós öltözetben.
Amikor a Renault 1961-ben bevezette korszakalkotó kisautóját, az R4-est (más néven 4L), még egészen másképp festett Európa úthálózata, mint manapság.

Vidéken magától értetődő volt, hogy nincs minden út leaszfaltozva, az esőzések könnyen sártengerré változtatták a poros ösvényeket – de hát közlekedni muszáj volt, ezért az R4-est úgy tervezték meg, hogy futóműve minden buckával, kátyúval és bakháttal megbirkózzon – ami pedig az erőt illeti, arra nem volt gond, hiszen a 3,66 méteres apróság mindössze 600 kilót nyomott.

A modern R4-es hosszabb is, nehezebb is, futóművét pedig az azóta jelentősen feljavított útminőséghez optimalizálták.
Nincs kétségünk afelől, hogy a villanymotor combos nyomatékával elboldogulna földúton vagy a szőlődombra kaptatva, a Renault tervezői azonban úgy gondolták, biztos, ami biztos, építenek egy off-road-optimalizált verziót az autóból.
A Renault 4 Savane 4x4 Concept, ahogy a neve is mutatja, tanulmányautó csupán, ám minden bizonnyal népszerű volna, ha legalábbis részben megvalósulna és piacra kerülne. Kezdetnek az autó szabad hasmagasságát 15, nyomtávjait 10-10 milliméterrel növelték meg.
Az egyedi kerekekre Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsok kerültek 225/55 R18 méretben, az olajzöld fényezéssel jól harmonizálnak a fekete részletek. A tetőt 3D-nyomtatóval létrehozott rejtőmintázat díszíti, az utastérben barnás színvilág uralkodik, a Savane típusjelzés világít a műszerfalon.
Ez utóbbi látványos, de egy másik felirat sokkal lényegesebb: a csomagtérajtón és az első kerékdobokon látható 4x4 emblémára gondolunk. Bizony, a Renault hír Renault 4 Savane 4x4 Concept ténylegesen összkerékhajtású, nem csak megjelenésében idézi a terepjárókat.
A hátsó tengelyre szerelt plusz villanymotor teljesítményéről nincs információnk, de jelen pillanatban nem is ez számít, hanem hogy a Renault megmutatta: az AmpR Small platform alkalmas arra, hogy mindkét tengelyre villanymotort szereljenek, innen pedig csak szándék kérdése, hogy az R4, az R5, illetve bármely jövőbeli márkatársuk összkerékhajtást kapjon.
Egyelőre még persze az alapkivitelű R4 sem érkezett meg a márkakereskedésekbe: a 4,14 méteres városi crossover 262 cm-es tengelytávval és 420 literes csomagtartóval csalogatja a fejlett stílusérzékű családos ügyfeleket. Az autó 90 és 110 kW-os (120 és 150 LE) villanymotorjához 40, illetve 52 kWh kapacitású akkumulátor társul, a hatótávolság meghaladja a 300, illetve 400 kilométert, a végsebesség 150 km/óra.