Csak Franciaországban évente 80 milliárd euróra rúgnak a közúti zajszennyezés társadalmi költségei. Ezek nem elvont, elméleti kiadások: a zajterhelés hátrányos élettani hatásokkal bír, alvási nehézségek, az idegrendszer fejlődési rendellenességei köthetők hozzá, ami jelentős terhet ró minden ország egészségügyi ellátó rendszerére.
És ezek csak a közvetlen hatások: az útzaj hangenergia, amely a gördülési ellenállásban, súrlódásban gyökerezik; a hang pedig rezgés, ami minden érintett szerkezet – a járművek, az infrastruktúra vagy akár az emberi szervezet – állapotromlását, idő előtti elhasználódását idézheti elő, ami pedig felerősíti az útzajt. A zaj valóságos ördögi kör tehát, amit minden lehetséges ponton igyekeznünk kell megtörni…
És ezek csak a közvetlen hatások: az útzaj hangenergia, amely a gördülési ellenállásban, súrlódásban gyökerezik; a hang pedig rezgés, ami minden érintett szerkezet – a járművek, az infrastruktúra vagy akár az emberi szervezet – állapotromlását, idő előtti elhasználódását idézheti elő, ami pedig felerősíti az útzajt. A zaj valóságos ördögi kör tehát, amit minden lehetséges ponton igyekeznünk kell megtörni…