CX-30 Teszt

CX-30 Teszt

hirdetés

Mit tud a középső Mazda SUV?


Mit tud a Mazda szabadidő-autó kínálatának méretben középső testvére, a CX-30-as. 150 lóerős benzinmotorral, lágy hibridrendszerrel.
Image
A CX-30-as a Mazda háromdarabos SUV kínálatának legfrissebb darabja, méretben pedig a két már meglévő modell, a CX-3 és CX-5 közé lőtték be, – igen, a CX-4 lett volna akkor logikus névnek, de olyan sajnos már volt, igaz, nem az európai, a kínai piacon – hogy bármekkora autóra is vágyik a vevőjelölt, tudjanak mutatni neki.

Mondjuk a méreten kívül szinte minden másban baromira hasonlítanak a Mazda jelenlegi modelljei, a Mazda6 dizájnja olyan jól sikerült, hogy szinte ugyanazt az arcot meg lehet venni kicsiben – Mazda3 – nagyban – ez a Mazda6 – és mindenféle méretű szabadidő-autóban is. Nem akkora baj ez, bár izgalmasabb egy márka modellkínálata, ha van benne mókás, komoly és elegáns is.

A ferdehátú Mazda3 alapjaira épülő CX-30 4395 milliméter hosszú, 1795 mm széles és 1540 mm magas, tengelytávja 2650 mm.
Hogy ez hogy aránylik a márka többi, hasonló szabadidő-autójához, azt talán az alábbi táblázat mutatja meg a legjobban. Külsőre a CX-30 remekül eltalált, harmonikus formájú autó, amin látszólag semmi felesleges cikornya nincs, pár lendületes vonalból áll és ennyi.

Ha viszont ezt a pár vonalat alaposabban megnézi valaki, kiderül, hogy minden apró részlet a végletekig kitalált, kifinomult rajzú valami. Szemből izgalmas az egy darabból álló króm betét, ami mintha két tenyérben tartaná az autó szintén rafinált ívekből álló fényszóróit.
Image
Image

Oldalról nézve kicsit alábbhagy a lendület, pláne a szabadidő-autók, crossoverek kötelező elemének számító műanyag rátét láttán, ami idegenül fest a kasztnin. Ennek ellenére elhiszem, hogy biztos így kell lennie, így a tuti, hogy a kerekek és a hasmagasság is nagyobbnak látszódjon, mint amekkora valójában. Hátul megint lehet csodálkozni, ott a műalkotásszerű hátsó lámpatest és a dupla, króm kipufogó. 

Utasterében ugyanaz a letisztultság köszön szembe, mint amit kint már láthattunk, a lehető legkevesebb dolog vonja el a figyelmet, de a prémiumba hajló, puha, jó illatú belsőnek is megvannak a maga kis meglepetései, az ajtókilincstől a klímakonzolon át a széles, tologatható könyöklőig. Mindenhol igényes, puha anyagok – a középkonzol teteje már szinte vattacukor puhaságú lett – jól működő kezelőszervek várják, hogy nyomkodják, tekergessék őket. Igaz, a kék bőrfelületeket szokni kell, de meg lehet vele barátkozni. A fényes, könnyen és látványosan koszolódó zongoralakk felületekkel már egy kicsit nehezebb együtt élni, pláne, ha valaki molekulafóbiás. 

Image
Image

Műszerfala hibrid megoldás, vannak benne hagyományos, mutatós műszerek, de a középső, sebességérő rész csupán egy kijelző. Aminek változtatható a képe, a kilométeróra elfoglalhatja az egész számlapot, de egyéb információkat is szemmel lehet rajta tartani. Nagy kedvenc volt a kilométerórától balra található vékony kis ívbe sűrített fogyasztásmérő műszer, ami egyetlen felületen rengeteg információ grafikus megjelenítésére képes. A CX-30-nak van klímavezérlője is, igazi, tekergetni való kerek, rücsis felületű gombokkal.

Japán autóban ennyire ésszerűen és logikusan kezelhető dolgot rég láttunk, egyedül a központi képernyő ultra szélesvásznú kivitele nem a legszerencsésebb. Míg a Renault már íves, függőleges tájolású kijelzőt használ, amin a térképnézet sokkal használhatóbb addig hiába gyönyörű ennek még a betűtípusa is, navigáláshoz kevésbé praktikus. Ami viszont hibátlan, az az alapfelszereltségként már minden CX-30-asban megtalálható Head Up Display. Ez nem is a legolcsóbb fajta, hanem az igényesebb, szélvédőre vetítős. De nemcsak ez az egy, olyan extra található meg benne, ami alapáron ritkán jár egy autóhoz, hanem a távolságtartó tempomat, a LED fényszóró, és az ülés-, kormányfűtés is benne van a belépőszintű autó árában már alapfelszereltségként is, extra költségek nélkül. 

Elöl könnyen megtalálni a megfelelő üléspozíciót, bár az ülőlap lehetne valamivel hosszabb is, de a kormány és az ülések is tág határok között mozognak. Az autó méreteihez mérten váratlanul élhető a második üléssor is, ha sikerül áthúzni a lábfejet az ajtónyalás szűk alján és behajtogatni, ahová kell, akkor 190 centivel is van annyi hely térdnél és fejnél is, hogy utazás közben sehol ne kelljen hozzáérni a kocsihoz.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/06/30/mazda-cx-30-teszt-awd-150le/