Marad a szívó benzines, de itt az elektromos Mazda is.
Ha a vezetés nem a helyváltoztatási kényszer, hanem örömforrás, akkor a Mazda is megcsinálta az ehhez passzoló villanyautót.
Villanyautóügyben a japán autómárkák zöme része erősen szkeptikus, mind környezetszennyezés-csökkentési képességeiket, mind eladhatóságukat tekintve.
Jó okuk lehet rá, hogy az akkumulátoros elektromos autók terén a Honda, a Mazda, a Suzuki és a Toyota is a fontolva haladók közé tartozik, pedig benzines-elektromos hibridje és üzemanyagcellás szériaautója a Hondának és a Toyotának is van.
Az európai flottafogyasztási számítások kikényszerítik a konnektoros hibridek, az akkumulátoros elektromos autók forgalmazását. A jövőben is szeretne keresni a nagy szén-dioxid-kibocsátású CX-5, a CX-30 vagy a Mazda6-on, szükség lett egy villanyautóra.
Jó okuk lehet rá, hogy az akkumulátoros elektromos autók terén a Honda, a Mazda, a Suzuki és a Toyota is a fontolva haladók közé tartozik, pedig benzines-elektromos hibridje és üzemanyagcellás szériaautója a Hondának és a Toyotának is van.
Az európai flottafogyasztási számítások kikényszerítik a konnektoros hibridek, az akkumulátoros elektromos autók forgalmazását. A jövőben is szeretne keresni a nagy szén-dioxid-kibocsátású CX-5, a CX-30 vagy a Mazda6-on, szükség lett egy villanyautóra.
Az MX-30-ban elsősorban az érdekelt, hogy a flottafogyasztási előírások teljesítéséhez szükséges autó egyben szükségmegoldás is?
Egy elektromos autó piaci fogadtatása mindig kockázatosabb a régóta gyártott, könnyebben tervezhető darabszámokat hozó benzines, dízel vagy gázüzemű modellekénél. Emiatt a Mazda nem bízta véletlenre a dolgot és az elektromos hajtást egy félmagas városi crossoverbe tette be először. Ezzel a kategóriával a legnehezebb mellélőni. Orra csont nélkül illik a márka modellsorába, nemes hűtőrácsával és szép vonalú fényszórójával. A csőszerű hátsó lámpa érdekes, a C-oszlopon lévő, fémbe préselt Mazda nyomat kimondottan szép. Az ELECTRIC felirat közel sem ilyen igényes, ahogy a Skyactiv felirat elé biggyesztett kék E betű sem éri el azt az esztétikai minőséget, amit az autó orra.
Egy elektromos autó piaci fogadtatása mindig kockázatosabb a régóta gyártott, könnyebben tervezhető darabszámokat hozó benzines, dízel vagy gázüzemű modellekénél. Emiatt a Mazda nem bízta véletlenre a dolgot és az elektromos hajtást egy félmagas városi crossoverbe tette be először. Ezzel a kategóriával a legnehezebb mellélőni. Orra csont nélkül illik a márka modellsorába, nemes hűtőrácsával és szép vonalú fényszórójával. A csőszerű hátsó lámpa érdekes, a C-oszlopon lévő, fémbe préselt Mazda nyomat kimondottan szép. Az ELECTRIC felirat közel sem ilyen igényes, ahogy a Skyactiv felirat elé biggyesztett kék E betű sem éri el azt az esztétikai minőséget, amit az autó orra.
Élőben a 4395 mm hosszú, 1795 mm széles, 1555 mm magas és 2655 mm tengelytávolságú autó nem olyan púpos, mint a fotókon. A kizárólag 215/55 R18-as kerekeket kapó Mazda jó kiállású, érdekes és helyenként kifejezetten szép részletekkel kicsinosított villanyautó.
A lélekpiros (soul red) színű autót a kontrasztos tetőszín is feldobja. Különlegessége a középső tetőoszlop nélküli karosszéria egymással szembenyíló ajtókkal. A Freestyle-ajtó a szénszálerősítésű műanyag kardántengelyes RX-8-ra emlékeztet. A kasztni középső tetőoszlop nélkül is kellően merev, a Mazda igen jó eredményre számít az Euro NCAP-törésteszten.
A lélekpiros (soul red) színű autót a kontrasztos tetőszín is feldobja. Különlegessége a középső tetőoszlop nélküli karosszéria egymással szembenyíló ajtókkal. A Freestyle-ajtó a szénszálerősítésű műanyag kardántengelyes RX-8-ra emlékeztet. A kasztni középső tetőoszlop nélkül is kellően merev, a Mazda igen jó eredményre számít az Euro NCAP-törésteszten.
Belül is kedvező az összkép, a túlnyomórészt igényes és szép megoldásokat néhány olcsó hatású műanyagelem árnyalja. A légkondicionáló hőmérséklet-állítása érintőfelületen működik, mindennemű buktató nélkül.
Hátra beszállni és onnan kijutni csak az azonos oldali első ajtó nyitása után lehet. Az egész éppoly kellemetlen és idegesítő, mint a BMW i3-ban. A térkínálat jobb annál, amire számítottam. A tolótetős tesztautóban a tető tokozása mögött a fejtér elégnek tűnt 185 centis magasságig, a lábtér pedig az én 190 centimre beállított ülés mögött is elég volt nekem.
Hátul kényelmetlen az üléshelyzet magas embereknek a felhúzott lábak miatt, de gyermekeket fuvarozni bőven jó a hátsó sor. Nekik az sem lesz gond, hogy felívelő küszöb megnehezíti a beszállást.
Hátra beszállni és onnan kijutni csak az azonos oldali első ajtó nyitása után lehet. Az egész éppoly kellemetlen és idegesítő, mint a BMW i3-ban. A térkínálat jobb annál, amire számítottam. A tolótetős tesztautóban a tető tokozása mögött a fejtér elégnek tűnt 185 centis magasságig, a lábtér pedig az én 190 centimre beállított ülés mögött is elég volt nekem.
Hátul kényelmetlen az üléshelyzet magas embereknek a felhúzott lábak miatt, de gyermekeket fuvarozni bőven jó a hátsó sor. Nekik az sem lesz gond, hogy felívelő küszöb megnehezíti a beszállást.
Kedves figyelmesség lett volna egy hátsó levegőkilépőt elhelyezni, ha már kisebb méretben egy Škoda Kamiq képes erre. Remek ötlet a vezetőülés hátára tett két kapcsoló, amikkel az ülést a hátul ülő is mozgathatja. Örültem a 230 voltos konnektornak a középkonzol alatt.
Belül a sprőd ajtókárpit nem tetszett, de alapanyaga legalább újrafelhasznált műanyag palackokból származik. Az összes hazai MX-30 alapfelszereltségébe tartozó parafaborítás lenyűgözött. Ez a rendkívül kellemes tapintású anyag barátságos és otthonos, többek között a pohártartók fedelét, az ajtóbehúzókat és az alsó teknőt borítja a két első ülés között. A paratölgy kérge lehántható, nem kell kivágni a fát kérge felhasználásához. A Mazda kötődik a parafához, mert 100 évvel ezelőtt a Toyo Kogyo vállalat mesterséges parafa gyártására jött létre.
Mintha a parafa nem volna elég a prémiumtermékek hangulatából, még a középkonzol is légiesen lebeg. A légkondicionáló csak egyzónás, a Mazda európai központjának videókonferencián megidézett szakemberei szerint ennél nem vár többet a célcsoport egy elektromos autótól. A MINI-nél nem gondolják úgy, hogy felesleges lenne az oldalanként szabályozható hőmérséklet az elektromos F56-ba.
Hátul 366 literes csomagtartót találunk. 4,4 méteres autótól nem valami fényes eredmény, de elegendő egy nagyobbrészt második autónak használt kocsihoz. Lehajtott üléstámlákkal a hely 1171 literre bővíthető.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2020/07/16/teszt-mazda-mx-30-elektromos-villanyauto/
Belül a sprőd ajtókárpit nem tetszett, de alapanyaga legalább újrafelhasznált műanyag palackokból származik. Az összes hazai MX-30 alapfelszereltségébe tartozó parafaborítás lenyűgözött. Ez a rendkívül kellemes tapintású anyag barátságos és otthonos, többek között a pohártartók fedelét, az ajtóbehúzókat és az alsó teknőt borítja a két első ülés között. A paratölgy kérge lehántható, nem kell kivágni a fát kérge felhasználásához. A Mazda kötődik a parafához, mert 100 évvel ezelőtt a Toyo Kogyo vállalat mesterséges parafa gyártására jött létre.
Mintha a parafa nem volna elég a prémiumtermékek hangulatából, még a középkonzol is légiesen lebeg. A légkondicionáló csak egyzónás, a Mazda európai központjának videókonferencián megidézett szakemberei szerint ennél nem vár többet a célcsoport egy elektromos autótól. A MINI-nél nem gondolják úgy, hogy felesleges lenne az oldalanként szabályozható hőmérséklet az elektromos F56-ba.
Hátul 366 literes csomagtartót találunk. 4,4 méteres autótól nem valami fényes eredmény, de elegendő egy nagyobbrészt második autónak használt kocsihoz. Lehajtott üléstámlákkal a hely 1171 literre bővíthető.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/magazin/2020/07/16/teszt-mazda-mx-30-elektromos-villanyauto/