A magával ragadó vezethetőség mindig is a Mazda védjegyének számított. De vajon meddig finomítható valami, ami eleve tökéletes? A Mazda élményfejlesztő mérnökei szerint a végtelenségig…
Dupla ikerpárral akar a nagyobb méretű szabadidő-autók globális piacán vevőket lasszózni a Mazda, és ez a négy modell – a CX-60, CX-70, CX-80, CX-90 – még akkor is érdemel némi magyarázatot, ha itthon csupán kettő kapható közülük.
A Mazda fogta különleges elektromos hajtásláncát, több mint megduplázta a teljesítményét, majd beépítette egy olyan tanulmányautóba, amiért sokan a lelkünket eladnánk, hogy vezethessük. Talán egyszer még össze is jöhet.
A Mazda egy cuki, rettentő fura és forradalmian innovatív szerkezetnek köszönhetően indult el a fejlődés útján. Az azonban kevésbé ismert, hogy a K360-as mikropick-up a felső vezetés engedélye nélkül, partizánakcióban született meg.
A belső égésű motorok fennmaradása múlhat azon, hogy beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket a szénmentes ökoüzemanyagok. A Mazda elébe ment a találgatásoknak, és látványos bizonyítékot tett le az asztalra.
Egyetlen autógyártóhoz sem kötődnek olyan elválaszthatatlanul bizonyos tónusok, mint a Mazdához – talán azért, mert tervezői nem látványelemként, hanem művészetként tekintenek a színekre.
A Mazda RX-7 három generáción át tartotta lázban a világ sportautó-rajongóit. A Wankel-motoros ikon pályafutása végéig folyamatosan fejlődött – olyannyira, hogy az utolsó hónapokban ért fel az abszolút csúcsra.
Harminc év alatt a semmiből a Mazda legnagyobb piacává nőtte ki magát Kína. A globális típusok mellett helyben fejlesztett és gyártott modelleket is forgalmaznak, a kontraszt pedig kisebb, mint gondolnánk.
Úgy tűnik, meghozza a gyümölcsét a hosszas könyörgés és reménykedés: a Mazda ismét ráfekszik a forgótárcsás motorok fejlesztésére, méghozzá a 21. század elvárásainak megfelelően.
Ha egy autógyártó minden személyautója sportos, élvezetes vezethetőséget kínál, elkerülhetetlen, hogy az azokból kifejlesztett hétszemélyes járművek is azt tegyék.
Egyetlen modellben ötvözi a modern autóipar legvonzóbb funkcióit a Mazda vadonatúj zászlóshajója. Amit a CX-80 nem tud, arra a vásárlók 99 százalékának nincs, nem is lehet szüksége.
Külcsín és belbecs tekintetében 2024 legegyedibb ajánlata az autópiacon a hatótávnövelő bolygódugattyús motorral szerelt, alapvetően elektromos hajtású SUV-szerű kupé, az MX-30 R-EV. Kipróbáltuk.