Épp csak megérkezett Európába a Mazda6e, a márka első akkumulátoros elektromos nagyautója, a cég a Távol-Keleten bemutatta annak testvérmodelljét, a Mazda EZ-60-ast. A rokonság azonnal nyilvánvalóvá válik, ha tudjuk, hogy a Mazda6e a nemzetközi piacokon Mazda EZ-6 néven fut, de elég, ha ránézünk a pengevékony fényszórókra, no meg az első karakterfény szerves részét képező első pajzsra (leánykori nevén hűtőmaszk, de hát a villanyautóknál erre nemigen van szükség), hogy lássuk: az eltérő test hasonló tartalmat takar. Az EZ-60 – amely minden bizonnyal Mazda CX-6e néven kerülhet forgalomba az exportpiacokon – 71 mm-rel rövidebb (4850 mm), 45 mm-rel szélesebb (1935 mm), és legfőképpen 135 mm-rel magasabb (1620 mm) az ötajtós szedánnál.
A nemzetközi piacokon már megjelent, Európába talán az év végével jöhet a Mazda6e-vel közös műszaki alapokra épülő szabadidő-autó, az EZ-60.
Ezzel egészen pontosan a CX-60 (4745 mm) és a CX-80 (4995 mm) közé tagozódik be a villamos crossover, ami kedvező helykínálatot ígér. A hátsókerék-hajtású szabadidőjármű hajtáslánc-kínálata tudomásunk szerint megegyezik a szedánéval, ami a kínai piacon az akkumulátoros elektromos verzió mellett egy plug-in hibridet is jelent. A villanymotoros változatoknál van egy nagy akkus, nagy teljesítményű (68,6 kWh, 258 LE), és egy még nagyobb akkus, valamivel kisebb teljesítményű (80 kWh, 245 LE) verzió.

A hálózatról tölthető hibrid kivitelben 95 lóerős, 1,5 literes benzinmotor dolgozik együtt 218 lóerős villanymotorral; a rendszerteljesítmény 218 lóerő. Ha nem olvasunk utána, ebből akkor is látszik a turpisság: a benzinmotor valójában áramfejlesztő, a tényleges hajtást a villanymotor végzi. Ugyanezen az elven működik a Mazda MX-30 R-EV modell is, tehát a technológia ismerős a márka európai ügyfelei számára. Ennek a hibrid változatnak az európai forgalmazása egyelőre kérdéses.



Bármilyen motor hajtja, Mazda nem lehet Mazda, a ló és lovasa együttélésre utaló Jinba-Ittai vezetési élmény nélkül, ezért a mérnökök 50:50 arányú tömegeloszlást, elöl MacPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztést, valamint adaptív lengéscsillapítókat építettek a nagy szabadidőjármű alá.
Az EZ-60 különleges technológiákat alkalmaz. Az egyik ilyen a hatalmas, 26,45 colos (67 cm) képátlójú központi érintőképernyő, amely szokatlan módon az utas elé is áthúzódik; a vezető előtt egy méretes head-up kijelző található csupán, amely a szélvédőre vetíti ki a menetadatokat.
A másik a hangvezérelt parkolórobot, amely akár kiszállás után is működtethető. Említést érdemel még a fejtámaszba beépített hangszórókat is alkalmazó audiorendszer, amely lehetővé teszi, hogy az elöl utazók külön-külön zenét hallgassanak. Mindez persze egyelőre irreleváns, ahogy azonban a Mazda6e gyorsan megjelent Európában, vélhetően a CX-6e-re sem kell majd hiába várnunk.









